Avatar billede demius Nybegynder
03. maj 1999 - 00:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

flere netkort i samme pc

Jeg har 5 pcére der kører i et busnet.
Og nu har jeg lige købt en iMAC som kun kan kører på stjernenet. Spørsmålet er nu hvordan jeg kan sætte min iMAC på busnettet.
Jeg er klar over at jeg skal købe en hub til at sætte min iMAC på, men for at få den på busnettet kan jeg så sætte et netkort mere i en af mine pcére, så det ene netkort er koblet på huben og det andet er koblet på busnettet.
Det ville sfølig være lettere at sætte alle computerne på hubén min de stor i forskellige rum og kablingen ligger i væggen så det ville ikke være så nemt.
/demius
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. maj 1999 - 16:20 #1
det mener jeg godt du kan, så sætter du bare et ekstra netkort i og konfigurerer det.

du skal nok også have noget software til at styre det, jeg er ikke sikker på at win95 kan det...

men hvorfor ikke bare købe en hub med både coax og twisted pair stik eller et nyt netkort eller noget?
Avatar billede benny.dk Nybegynder
04. maj 1999 - 08:33 #2
Ingen problemer, du skal bare sørge for at konfigurerer de to netkort i samme pc med forskellige ip adresser.

/Benny
Avatar billede demius Nybegynder
04. maj 1999 - 10:14 #3
Tak til jer begge