Avatar billede adim Nybegynder
07. september 2006 - 12:47 Der er 12 kommentarer

Hjælp- Skal købe en ny computer!!

HEj

Jeg vil købe en ny computer. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

jeg skal bruge den til at arbejde med krævende programmer såsom Illustrator Cs, og photoshop. Og den må også gerne være god til spil.

Jeg har fået tilbudt følgende:

Packard bell 9440:
Intel Pentium D. 945 (2 x 3,4 GHZ)
500 GB Sata hd., 7200 RPM.
4 GB ram
ATI  Radeon X1600SE  grafikkort 256/512 mb
dvd brænder
TV tuner til digital og analog tv modtagelse
kortlæser til 15 forskellige kort,
mm. til ialt 10000,-

og så har jeg fået tilbudt

Hvor manden sagde at han har sammensat computeren med de bedste komponenter.

Kabinet (pænt sort/sølv design)
Bundkort (ASUS) P5WD2E/P5LD2 (prima model)
Intel 3.4GHz (LGA775, FSB800)
2GB Kingston 667MHz RAM
250GB Harddisk SATA
ASUS grafikkort PCI Express x16 256MB RAM max opløsning 2048x1536, DVI/HDTV out. DVD + - rw Floppy Windows XP Pro OEM UK/DK

Pris 10.600,- Eksl. Moms

HVILKEN EN SKAL JEG VÆLGE?

Har i nogle bedre råd?

hjælp mig venligst.

mange tak.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. september 2006 - 13:01 #1
well. hvis du tager PC1. dobbelt RAM og Harddisk.

Der mangler bare info på hvor hurtig Harddisk er på PC2, samt hastighed på RAM på PC1
Avatar billede adim Nybegynder
07. september 2006 - 13:14 #2
Ram på pc1 er på 533 Mhz. (har lige sprugt ham)...

angående hastigheden på hardisken til pc2 kan jeg lige prøve at undersøge...
Avatar billede jokkejensen Novice
07. september 2006 - 13:16 #3
pc2 virker utrolig dyr..

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
07. september 2006 - 13:17 #4
endvidere er det tåbeligt ikke at vente på der kommer nogle core duo2 på lager igen.. (hvis de ikke allerede er)

De der pc'ere kan slet ikke følge med, og prisen er den samme !
Avatar billede adim Nybegynder
07. september 2006 - 13:24 #5
jokkejensen--->
Har du nogen specifikke ideér på hvor jeg kan finde en core dou2?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. september 2006 - 17:00 #6
dem sælger alle forhandlere, hvis du ikke har mod på at samle en selv - jeg ved bare ikke om priserne der er pumpet højt op i frygt for at brænde inde med de modeller som du lister der..

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216711
En core duo E6400

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=164172
En P4 3.4 Ghz (som i pc2)

De koster det samme - men se her :

En sammenligning i F.E.A.R (et 3d spil):
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=433&model2=460&chart=169

En sammenligning i photoshop (Billedebehandling, "normalt" program):
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=433&model2=460&chart=186

En sammenligning i video (Encoding af video film):
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=433&model2=460&chart=176

Du kan selv prøve at laev sammenligningen med den D processor, både i pris og hastighed og se at den er dyerer, og arbejder langsommere..
Avatar billede jokkejensen Novice
07. september 2006 - 17:01 #7
men bemærk - du skal ikke give mere for den !!!!
Avatar billede c-holst Novice
08. september 2006 - 11:30 #8
grafikkortet i den første vil jeg kalde et middelkort, så der burde du have noget mere for pengene

i den anden nævnes modellen end ikke, altså kan du jo virkelige få et elendigt grafikkort

begge dele har kun betydning i spil

er der tale om mærkevaremaskiner, for jeg synes de lyder lidt dyre
Avatar billede adim Nybegynder
11. september 2006 - 12:03 #9
c-holst-----> det ved jeg ærligt talt ikke, jeg tror ikke at det er mærkevarer.
Avatar billede adim Nybegynder
11. september 2006 - 12:05 #10
Jeg tror at jeg prøver at se efter Core due.
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2006 - 10:21 #11
Core duo 2 .... :)
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:15 #12
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)