Avatar billede spacee Nybegynder
07. september 2006 - 11:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

1gb vs 2gb ram

Hej Eksperter,

Jeg har en Dell Dimension 8400, P4, 3200MhZ, 1GB RAM, SCSI drives.

Jeg arbejder med flere ret tunge programmer paa samme tid mange timer hver dag. Photoshop og adobe premiere til graphic, billede edit, video edit, animationer m.m.

Min maskine er bliver langsom naar de ting koere ... og med alle de styles, fonts osv. der skal loades naar photoshop starter op tager det 30-35 sek. -- ofte venter jeg 20-30 sek paa at handlinger skal blive udfoert, hvor maskinen staar og arbejder paa hoejtryk.

Jeg har her til aften bestilt 2x 512mb RAM blokke fra Dell's hjemmeside. Saa den kommer op paa 4 x 512mb i alt.

Efter at have laest adskillige tests og kommentar paa diverse boards kan man godt faa en fornemmelse af at 1gb vs 2gb ikke har nogen vidre maerkbar effekt.

Hvad siger i til det? -- kommer jeg til at maerke en klar forskel ved at opgradere fra 1gb til 2gb ram.

/Henrik
Avatar billede Skoven Praktikant
07. september 2006 - 11:18 #1
prøv at se hvor mange RAM din maskine bruger når du har åbnet de programmer du arbejder med (se det i Joblisten). hvis den ikke bruger mere end 1 GB ville jeg jo ikke mene at det skulle have noget at sige!
Avatar billede bjarteo Nybegynder
07. september 2006 - 11:18 #2
Hvis de programmer du kører nu bruger mere end 1GB ram i alt vil du mærke en forskel, ellers er der ingen point i at smide mere ram i.
Avatar billede spacee Nybegynder
07. september 2006 - 11:53 #3
http://www.laraneinnovations.com/eksperten.jpg

dette er hvordan det normalt ser ud naar programmerne koere og jeg laver lette opgaver. den bliver en del langsommere end hvad grafen viser naar foest den edit. videos etc.

er det for lille cpu, for faa ram, begge dele...
Avatar billede Skoven Praktikant
07. september 2006 - 12:15 #4
okay... det vil helt klart hjælpe med den ekstra 1GB RAM kan jeg hurtig se.
Så det er en go' ide at putte 1GB ekstra i.
CPU'(erne) ser ud til at klare det fint! - men dette kan også skyldes at når du løber "tør" for RAM begynder comp. at bruge din harddisk som RAM og dette kan blive MEGET langsomt (derfor de lange "load"-tider) og dette resulterer så i at CPU' ikke bruger alt deres kraft (fordi den venter på at harddsiken arbejder som RAM!).
Avatar billede spacee Nybegynder
08. september 2006 - 01:10 #5
gode info, takker for det!

grey_wood ligger du ikke ogsaa et svar saa du kan modtage points.