Avatar billede josprivat Nybegynder
07. september 2006 - 09:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver jeg en ny (ren) installation af windows

Hej der :)
Jeg sider med min kærestes laptop og skal installere en windows xp home. Jeg kan ikke huske hvordan det lige er at jeg får lavet en helt ren installation.

Der er i forvejen en gammel (ugyldig.. by the way :( xp pro på den i forvejen (og det ka vi jo ikke have.

Det har været svigerfars gamle arbejdsmaskine, så den trænger virkelig til at blive renset... da alt ser ud til at være rodet ind i hinanden (muligvis to xp pro installationer oven i hinanden)

Ville være super hvis nogen kunne guide mig :)

PFT Jønne
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. september 2006 - 09:35 #1
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. september 2006 - 09:36 #2
endnu bedre, her er en dansk guide: http://www.it-knowlegde.dk/windows_xp_install.html
Avatar billede josprivat Nybegynder
07. september 2006 - 09:36 #3
Kan lige tilføje, at maskinen er delt i to pationer (C: og D: drev) dette vil jeg faktisk også gerne af med... da den kun skal bruges til studie maskine... og der så ikke er nogen videre grund til at have to pationer (delt drev).. ;)
Avatar billede haverslev Novice
07. september 2006 - 09:37 #4
Avatar billede ferdinand.k Mester
07. september 2006 - 09:39 #5
ang partitioner, på billede 4 har du en oversigt over de forskellige partitioner - dem fjerner du her...
Avatar billede josprivat Nybegynder
07. september 2006 - 09:52 #6
Ok... er med så lang!

Men bliver min HD helt ren (renset) af en formatering og en installation! Syntes at have hørt noget andet, Men måske husker jeg forkert!
Avatar billede nva Praktikant
07. september 2006 - 09:55 #7
Hvis du vil have den helt ren synes jeg du burde give den en omgang med Killdisk.
Avatar billede nva Praktikant
07. september 2006 - 09:57 #8
07. september 2006 - 10:41 #9
http://www.helgec.dk/xp-install.html
og/eller
http://www.it-knowlegde.dk/windows_xp_install.html

Bare vælg fuld formetering... Killdisk er vist lidt "overkill" ...

Jeg vil nu godt anbefale 2 partioner
C: (~20Gb) til XP styresystemet + seriøse programmer
D/E: (Resten) til din EGEN DATA => dokumenter, foto, musik, ...
Se også http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no69 - nummer 69 ...
Avatar billede nva Praktikant
07. september 2006 - 11:03 #10
Killdisk er ikke overkill dr1 - hvilket du kan se i utallige løsninger ;-) Og du ved det så hvorfor fyrede du den bemærkning af?
Avatar billede nva Praktikant
07. september 2006 - 14:29 #11
Hehe så fik jeg da set hvor min dårlige karma kommer fra ;-) Naturligvis var den ikke underskrevet men det var nok også for meget forlangt. Og i øvrigt er jeg ikke overfølsom - bare træt af folk der 'ved bedre' end alle andre :-(
07. september 2006 - 21:00 #12
(Jeg bruger og skriver ikke i noget karma stuff.. hvis det er det du mener...)

<josprivat>: Er du igang eller hyr ?
10. september 2006 - 18:20 #13
Status ?
21. september 2006 - 20:14 #14
Feedback ?
Avatar billede josprivat Nybegynder
30. september 2006 - 09:03 #15
Sorry gutter :) Havde lidt problemer, men de er løst og alt virker som det skal :) Tak for jeres hjælp :o)