Avatar billede freekyzone Nybegynder
06. september 2006 - 23:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

HP iPAQ HW6915 og TomTom 5

Hej,

Jeg har købt TomTom 5 Vesteuropa og har købt HP iPAQ 6915.

Mit problem er, at jeg ikke kan installerer mapperne.
Windows XP kommer frem med en meddelelse om at programmet har fundet en fejl og afsluttes.

Hvad er der galt? Er det iPAQ som blokerer, eller hvad er der galt?

MVH

FreeekyZone
Avatar billede fxj Juniormester
07. september 2006 - 00:38 #1
Din Ipaq er ikke kompatibel med TomTom5
http://www.tomtom.com/products/features.php?ID=109

Med venlig hilsen
Flemming
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2006 - 09:05 #2
Arh - mon ikke den er, når du kan købe den bundlet med Tomtom: http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=229&Language=1 (iøvrigt link fra den side du selv har lagt link til :-)

Men der ud over har jeg ingen idéer om, hvad der kan være galt.

Jeg ved at nogle installationer insisterer på at antivirus programmer er slået fra under installationen - så det kunne du jo prøve til at starte med...
Avatar billede fxj Juniormester
07. september 2006 - 17:40 #3
Når TomTom sælger den som 'Navigation pack' betyder det at navigationssoftvaren er skrevet specielt til netop den ipag/pda
TomTom5 kan heller ikke installeres på en HP Ipaq RX1950, da softwaren er lavet specielt til den maskine.
Avatar billede axb Nybegynder
08. september 2006 - 12:48 #4
Har du checket på http://www.tomtom-user.dk/?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
08. september 2006 - 21:35 #5
Hej

fxj -> Jo den er kompatibel med 5.0 og op efter

ole_madsen -> Antivirus har jeg forsøgt - det har ingen påvirkning :-(

fxj -> Ja, den navigationspack som er installeret er TomTom 5.30. Dermed er den kompatibel med alt TomTom. Der er generelt ikke den store forskel på at installere program på PC og PDA. Bare programmet er designet til PDA, kan de oftest kører. Har kun oplevet at der er problemer med skærmen, da nogle er designet til en anderledes skærm.

axb -> Der vil jeg kikke nu - fede side, den kendte jeg ikke :-)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
09. september 2006 - 22:29 #6
Hej.

Først tusind tak for Jeres besvarelser.
- intet af indlægene førte til resultatet.

Men efter at have siddet den halve hat og hele dagen, har jeg selv fundet en "nød-løsning"

Ved manuelt at kopiere cab-filerne over på PDA'en, og herefter åbne/kører dem, kan TomTom 5 installeres og køres.

Hvorfor der stadig blokeres forstår jeg ikke - og løsningen herpå giver jeg gerne point...

Men ellers er svaret:

Kopier CAB-filerne over på PDA'en - eller bare TomTom 5.00 exefilen ind i mappen på PDA'em, og så kører det med TomTom 5.
Avatar billede mich_ha Nybegynder
20. september 2006 - 19:20 #7
Du kan se det her
www.tomtom.com/3701

Bemærk at den version der er på din Ipaq er nyere end den, der er på din Tomtom cd. Hvis du installerer fra cd'en kan du få flere problemer. Hvis du allerede har installeret fra cd'en, er der ikke andet at gøre end at resette Ipaq helt så du får fabriksinstallationen tilbage.
Avatar billede LNG.DK Novice
23. september 2006 - 09:29 #8
iPAQ 69xx serien kræver speciel software pga. den kvadratiske skærm. Altså et særskilt produkt, så din normale version 5.30 kan ikke køre på din 6915. Link til produktet på TT.com:
http://www.tomtom.com/products/product.php?ID=229&Category=14&Lid=1

Altså skal du ud og købe ny TT, da TT som altid har valgt ikke at leverer en opgradering/opdatering fra 5.xx til iPAQ 6915.

Du kan eventuelt kontakte TTs danske support og snakke med dem, måske er du heldig. Telefonnummer og info findes her: http://www.tomtom-user.dk/admin/news2/templates/important.asp?articleid=525&zoneid=3
Avatar billede LNG.DK Novice
23. september 2006 - 09:30 #9
Skulle self. være et svar.

Held og lykke.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
23. september 2006 - 16:16 #10
Hmm... ikke forstået.

På iPAQ'en ligger TomTom 5.30. Den TomTom som jeg har på 6 CD'er er TomTom 5.00 el. 5.10.

Den ville ikke fungere ummiddelbart.

Men ved at vælge at ligge kortene ned på computeren istedet for iPAQ'en, og først derefter kopiere dem hen på iPAQ'ens SD-Kort eller MiniSD, så fungere det.