06. september 2006 - 22:05 Der er 9 kommentarer

Microsoft Sam virker ikke

Mit Microsoft Sam virker ikke, og det gør at jeg bl.a. ikke kan høre hvem der fx. joiner min channel på ventrilo osv. så det er ret så irriterende.
Det eneste jeg kan komme på har forudsaget problemet er forleden dag hvor jeg slukkede min computer ved bare at holde knappen inde (jeg skulle skynde mig)
06. september 2006 - 22:06 #1
faktisk kan jeg heller ikke tilføje bogmærker... lagde jeg lige mærke til
Avatar billede gratis Nybegynder
06. september 2006 - 22:32 #2
en mulighed ku være at bruge systemgendannelse:

Du ka bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod.Du finder systemgendannelse her | Start | Alle Programmer | Tilbehør | Systemværktøj | Systemgendannelse | din pc blir genstartet og gendannet til det valgte tidspunkt.Du kan fortryde gendannelsen skulle det være.
06. september 2006 - 22:47 #3
Jeg har prøvet systemgendannelse men det hjalp ikke problemet :/
Avatar billede gratis Nybegynder
07. september 2006 - 01:33 #4
et skud:
i c:\windows\inf  , er der en fil der hedder sapi5.inf , højreklik på den og vælg installer , genstart maskinen.
09. september 2006 - 21:04 #5
Den siger at filen "sapi.dll" skal bruges, og at jeg skal finde den. Hvor kan jeg evt. finde den?
Avatar billede gratis Nybegynder
10. september 2006 - 05:19 #6
den skal være her: C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Speech\sapi.dll
hvis ikke du har den, ka du hente den her: http://www.driverskit.com/dll/sapi.dll/3175.html
her der info hos Microsoft: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=5E86EC97-40A7-453F-B0EE-6583171B4530&displaylang=en
10. september 2006 - 12:05 #7
Nu siger den jeg skal bruge en "sapisvr.exe" fil, ved du hvor den ligger?
Avatar billede gratis Nybegynder
10. september 2006 - 14:41 #8
ja den skal ligge samme sted... måske sq du prøve denne ting:

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din windows cd i drevet, når scanningen er færdig for du ingen besked om der er fundet fejl eller installeret friske filer, det er normalt.Genstart maskinen når det er gjort.
10. september 2006 - 23:54 #9
Vil jeg prøve i morgen, smutter i seng nu, tak for hjælpen! håber det virker :)
faktisk har jeg lagt mærke til at den dag hvor jeg slukkede min computer via. knappen har den slettet en masse ting. mine bogmærker fx. og andre instillinger på ventrilo. Systemgendannelse har ikke virket så det er vel bare ærgeligt... men ret underligt alligevel.