Avatar billede gooz Nybegynder
06. september 2006 - 08:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installation af Vista RC1

Jeg har store problemer med at få Windows Vista RC1 installeret på min
maskine. Efter jeg har bootet op via DVD'en og den er færdig med at loade
filer, går den i stort. Man kan lige akkurat se et nedtonet billede af det
opstartsbillede inden den grafiske installation går i gang.

Jeg har ingen idé om hvad der kan være galt.

Mit system er følgende:
Asus P5WDH (med nyeste BIOS)
Core2 E6600
1024 MB Ram
Asus Geforce 7600 GT
Plextor  PX-130A DVD drev
LG GSA 4040B DVD brænder
TV-tunerkort (Hauppauge WinTV Radio, 3 år gammelt)
4 harddiske fordelt på de forskellige SATA-controlloere
Avatar billede darth-domino Nybegynder
06. september 2006 - 08:54 #1
*GGG*

Det starter godt for Microsoft må jeg sige...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. september 2006 - 09:02 #2
Dvden må højst være brændt med 4x hastighed. Har selv lige installeret Vista, satte bare dvden i drevet og bad den starte op på den partition jeg valgte. ;-)
Avatar billede gooz Nybegynder
06. september 2006 - 09:22 #3
john_westcoast >> min DVD-brænder er kun på 2x , såååå :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. september 2006 - 09:25 #4
Oki,er ikke tankelæser;-)
Men ingen problemer med installering her, kan bare ikke få noget antivirusprogramr til at køre, heller ikke Trend-Micro som Microsoft selv anbefaler.
Avatar billede gratis Nybegynder
06. september 2006 - 17:24 #5
ta al unødig hardware fra, i bios vælg Default Settings og prøv igen :)
john_westcoast> har heller ikke fået antivirus til at fungere :/
har du fået lyd til at virke ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. september 2006 - 18:05 #6
Lyden er ok, kørte min gamle lyddriver ind på den, som er Prodigy 71 lt.
Avatar billede gratis Nybegynder
06. september 2006 - 19:17 #7
ok, tak for info :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. september 2006 - 19:20 #8
Vil lige bemærke at jeg måtte installere den af to gange og en enkelt genstart, før Vista Ultimate accepterede driveren.:-D
Avatar billede gooz Nybegynder
07. september 2006 - 21:40 #9
Tog mit gamle Hauppauge TV-tunerkort ud og vupti, så ville den starte setup.

Underligt at den ikke vil acceptere det i min nye computer, men i min gamle P4 kører den uden problemer !?
Avatar billede gratis Nybegynder
11. september 2006 - 18:23 #10
john_westcoast> har fået lyd og antivirus til at køre :) hentede AVG http://free.grisoft.cz/softw/70free/setup/avg71free_405a791.exe idag og det installerede fint og har nu kørt i et par timer uden fejl :)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
11. september 2006 - 19:47 #11
Hej Gratis, fik også Trend-Micro til at køre tilsidst, men synes ikke den virkede efter hensigten, der kom aldrig nogen advarsler, ligesom andre firewalls giver.
Windows Ultimate er afinstalleret regnede den ikke, og havde allerhelvedes bøvl med at få fjernet den bootliste med Windows installationer, tilsidst fik jeg den væk med en repair af Windows.