Avatar billede hygta Nybegynder
05. september 2006 - 16:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Start på udvikling til PDA

Jeg har lige startet et projekt hvor jeg skal lave noget software til en PDA. Det har jeg ikke prøvet før og vil gerne have nogle pointere til information, hvor man starter, hvad man gør og ikke gør.

Jeg har fundet ud af at visual studio .net skulle have indbygget nogle værktøjer til PDA udvikling. Da jeg tidligere har brugt visual studio .net vil jeg gerne fortsæte med det.

Jeg skriver i dette forum da jeg har en ide om at det er c# der er smartest til det jeg skal igang med.

Jeg fandt også noget med at man kan emulere en PDA således man kan teste kode uden at uploade til en PDA rent fysisk.

Alle ideer, guldkorn, erfaring og andet godt ville være en stor hjælp...
Avatar billede hygta Nybegynder
05. september 2006 - 16:39 #1
En form for tutorialz til visual studio .net 2005 vil være helt perfekt.
Avatar billede siz23 Nybegynder
06. september 2006 - 15:38 #2
lidt links
http://www.opennetcf.org/
http://www.pinvoke.net/ (smart devices)

generelt kan du bruge de fleste tutorials til c# på en pda også, samme framework, mangler bare lidt i det ene :D

er dog ikke alle PDA OS'es der undestøtter dotNet, men de fleste gør. (windows ce4.2+, pocketPC v3+, windows mobile 5+)
Avatar billede hygta Nybegynder
07. september 2006 - 13:05 #3
Jeg tror jeg er ved at have en ide om hvordan ingene virker. Men det er temmelig begrænse med de PDAer der ligger i visual studio. Hvordan eller hvor finder man emulator image til lige netop de PDA man skal bruge. (I dette tilfælde en LOOX T830)?
Avatar billede siz23 Nybegynder
08. september 2006 - 10:54 #4
benytter sjællent selv emulatore, da den er langsom og skaber flere/andre problematiker, end at bruge the real thing, så kan ikke lige fortælle dig hvor du henter en specefict til "loox t830".
Avatar billede hygta Nybegynder
08. september 2006 - 11:08 #5
OK ... Smid et svar så får du point ... De links du gave mig hjalp mig på vej i den rigtige retning
Avatar billede siz23 Nybegynder
11. september 2006 - 09:42 #6
held og lykke med det.