Avatar billede ghost1 Nybegynder
05. september 2006 - 14:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Request.form i asp.net C#

Hej

Simpelt spg

hvis jeg feks har en <asp:TextBox ID="txtSearch" runat="server"> og og så en <asp:Button runat="server" text="Search" id="submit"  />

hvordan får jeg så værdien ud ? - og button knappen bruger jeg submitbehavior =true, dvs en onclick event virker ikke.

vh B
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. september 2006 - 14:33 #1
I page_load får du værdieen med
txtSearch.Text
Avatar billede ghost1 Nybegynder
05. september 2006 - 14:57 #2
selvfølgelig .. men nok fordi jeg ikke kan få min sqlblabla.SelectCommand til at virke ordentligt.. virker som om den cacher eller noget

sqlPlayers.SelectCommand = "select * from test where id ="+intValue;

og lad os sige det er intValue der er request værdien

nogen ideer.. ? du skal slevfølgelig nok få pointsne for det andet
Avatar billede ghost1 Nybegynder
05. september 2006 - 15:05 #3
bruger det i forbindelse med et gridview
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. september 2006 - 16:04 #4
kalder du databind på gridview efter du har ændret selectcommand ? ?
Avatar billede ghost1 Nybegynder
05. september 2006 - 16:32 #5
probelmet er der ikke rigtigt er noget databind i en gridview control

jeg har en

<asp:SqlDataSource ID="sqlPlayers" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:fantasy3ConnectionString %>"
></asp:SqlDataSource>

og så min gridview

<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AllowSorting="True" DataSourceID="sqlPlayers" AutoGenerateColumns="False" > ... resten følger, men ikke vigtigt..

sql´en kalder jeg fra codebehind bare ved at skrive  sqlPlayers.SelectCommand = "SELECT bla bla bla...."

sikker på hvis jeg gjorde det uden gridview kontrollen ville dette problem ikke opstå.. :(
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. september 2006 - 16:59 #6
du sætter
sqlPlayers.SelectCommand = "select * from test where id ="+intValue;
I codebehind.
derefter kalder du
GridView1.Databind();
Avatar billede ghost1 Nybegynder
05. september 2006 - 17:10 #7
nemlig så :)
Avatar billede ghost1 Nybegynder
05. september 2006 - 17:10 #8
og tak for hjælpen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. september 2006 - 17:21 #9
np :)