Avatar billede latino_boy Nybegynder
03. september 2006 - 20:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skifte usb 1,0 port ud med 2,0 på en bærbar computer

Hej Allesammen! jeg har en lidt ældre compaq bærbar som er af  model Evo N600c. Den er udstyret med en USB 1,0 port, jeg har en del anden USB udstyr som kører optimalt med en 2,0 port. Er det muligt at skifte usb porten ud men en ny 2,0 port? uden jeg skal købe et pcmcia kort og sætte i?

Hilsen Alexander
Avatar billede draeber Nybegynder
03. september 2006 - 20:09 #1
nej. Det er ikke muligt!
Du skal købe et PCMCIA-kort, for at lave denne udvidelse
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. september 2006 - 20:10 #2
nej det er fysisk umuligt, da chippen der styrer det er monteret direkte på bundkortet.
Avatar billede latino_boy Nybegynder
03. september 2006 - 21:02 #3
okay! tror i jeg kan skifte bundkortet ud? til noget der har indbygget usb 2,0?
Avatar billede draeber Nybegynder
03. september 2006 - 21:13 #4
nej, det er jeg ret sikker på at du ikke kan.
HVis du kan, vil meget sikkert også være dyrere, end at finde en ny bærbar, med indbygget USB2.0
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. september 2006 - 21:18 #5
det kan du ikke nej.
Avatar billede latino_boy Nybegynder
03. september 2006 - 21:31 #6
Det er fordi jeg lige har fået en ny DVD brænder og den tager ca 1 time og 49 min om at tage backup hvilket jo er mega lang tid det er fordi den kører over usb 1,0. Kunne muligheden være at købe et PCMCIA kort med 2 usb porte 2,0 porte også bare sætte det i når jeg skal lave backup? og derefter sætte mit trådeløse netkort tilbage igen? hvad siger i til den løsning vil jeg få højere hastig (USB,20 ) ved køb af sådan en kort og hvor godt virker det i forhold til hvis det er indbygget i motherbard
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. september 2006 - 21:36 #7
det virker ligeså godt som var det indbygget, og du vil opnå samme hastighed, der findes tynde wlan kort som vil kunne sidde deri imens (i det nederste slot)
Avatar billede latino_boy Nybegynder
03. september 2006 - 21:58 #8
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. september 2006 - 22:08 #9
Avatar billede latino_boy Nybegynder
03. september 2006 - 22:14 #10
det ser rigtig godt ud :D

men problemet er jo lidt af den kommer til at fylde begge porte :D
Avatar billede niels_hansen Praktikant
03. september 2006 - 22:32 #11
ikke hvis du sætter det øverste slot