Avatar billede haandlangeren Nybegynder
02. september 2006 - 13:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

harddisk uden filsystem !

Jeg har en hard-disk, med en del vigtige ting på ! men efter jeg har opgraderet min pc (ny cpu,bundkort og ram )kan jeg ikke længere komme ind på den ?? windows kan godt finde den, men den har åbentbart ikke noget fil-system mere ??? så det eneste valg jeg kan få, er at formatere den :(
spørgsmål : kan jeg redde de ting jeg har på den,før den bliver formateret ??

kører med windows xp home
Avatar billede haverslev Novice
02. september 2006 - 13:56 #1
Tag har disken ud, sæt den over i en anden pc - som en slave disk og hent dine ting.
Det er muligt at du skal overtage ejerskabet på den:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;308421
Avatar billede off-line Nybegynder
02. september 2006 - 13:59 #2
Hvis du har mistet partitionstabellen, kan du måske få en ny, men prøv først,
at trække dine data ud. Der findes mange programmer til det formål, her er en
gratis: http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm
Avatar billede haverslev Novice
02. september 2006 - 14:01 #3
Hov, har du kørt en rep. af windows ?
Hvis du har ændret alle de ting, så skal du lige køre en rep. på den.
prøv dette:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede haandlangeren Nybegynder
03. september 2006 - 08:46 #4
Hmm har prøvet de forslag i stiller, men stadig ingen adgang :(
Pcinspector: der får jeg en fejl melding : bad parameter in boot sector:root directory cluster (4119533773) count of clusters
og ligeledes den her : access violation at address 0048f782 in module `filerecovery.exe` write of address 215A631D

med hensyn til rep, af windows, skriver den bad parameter, når jeg skriver det som du har skrevet oven over !

skal måske lige sige, at den Hd som jeg ikke kan åbne, er IKKE den samme som den, der er styresystem på ! har altså 2 harddiske i alt !

jeg har oxo prøvet at sætte den over i en anden pc. men samme problem der :(
Avatar billede haandlangeren Nybegynder
03. september 2006 - 09:02 #5
lige en oplysning mere !
både i diskhåndtering og pcinspector, står der, at disken er på 31,49GB ! men det er altså en 80GB HD ??????
Avatar billede off-line Nybegynder
03. september 2006 - 13:00 #6
31,49GB Seagate har en mulighed, for at sætte jumperen, så 80GB reduceres til 32GB.
Men det lyder, som om du måske har klosterfejl på disken. Prøv at køre producentens
analyseprogram, den store tur, så du kan få klarhed over det.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. september 2006 - 13:14 #7
Her er et link for mistede partitionstabeller:
http://eu.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/
Avatar billede off-line Nybegynder
03. september 2006 - 13:18 #8
Undskyld forkert link, her er det rigtige:
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede haandlangeren Nybegynder
03. september 2006 - 15:30 #9
Jeg har opgivet kampen, der var bare ikke noget der virkede :( så nu har jeg formateret lortet.
men mange tak for hjælpen alligevel,det var jo et forsøg værd
Avatar billede off-line Nybegynder
03. september 2006 - 17:21 #10
OK!
Avatar billede haverslev Novice
03. september 2006 - 20:42 #11
Ærgeligt at der skulle en formatering til, men godt du er kørende igen.
Er du så venlig at lukke spørgsmålet.
Avatar billede haandlangeren Nybegynder
04. september 2006 - 23:12 #12
og hvordan gør jeg lige det ????
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2006 - 08:08 #13
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar

Hvis man f.eks selv har løst problemet og ikke kunne bruge noget af de lagte kommentarer, så lægger man et svar selv, markere sit eget navn og klikker på acceptere knappen.
Avatar billede haandlangeren Nybegynder
05. september 2006 - 13:33 #14
hmm