Avatar billede svla Mester
02. september 2006 - 11:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Gemme mail i speciel mappe

Jej bruger OOUTLOOK EXPRESS 6.0

I Outlook Express under mapper har jeg oprettet en ny mappe "Gemte mail". Alle mail som ønskes gemt overflyttes til denne mappe.
På computerens C-drev ligger mappen "Gemte mail" nu som en DBX-fil, og indeholder tilsyneladende nu alle overflyttede mail.
Jeg tager nu en kopi(sikkerhedskopi) af DBX-filen og lægger den i en anden mappe på computeren, og sletter herefter i Outlook alle mail i mappen "Gemte Mail.
Jeg håber, jeg har gjort det rigtige hertil ??????

Spørgsmål:
Hvordan får jeg nu, hvis det bliver nødvendigt, de mail som ligger i kopien(sikkerhedskopien)tilbage/indlæst til/i Outlook igen.
Avatar billede vejmand Juniormester
02. september 2006 - 11:51 #1
Du kopierer/flytter bare din sikkerhedskopi (.dbx fil) ind i Outlook Express mappen igen.

Her kan du se stien til mappen, hvor du skal kopiere filen ind: Åbn Outlook Express -> Funktioner -> Indstillinger -> Vedligeholdelse -> Lagringsmappe

Du kan evt. omdøbe den til indbakke.dbx inden du flytter den tilbage, og så sige "Ja" til at overskrive den oprindelige indbakke.
Vær opmærksom på, hvis du overskriver den oprindelige indbakke, mister du de mails du ikke har i din sikkerhedskopi.
Avatar billede tolveren Nybegynder
02. september 2006 - 11:59 #2
Du kopierer/flytter bare din sikkerhedskopi (.dbx fil) ind i Outlook Express mappen igen.
Avatar billede dkge Nybegynder
02. september 2006 - 13:59 #3
Hej.
Jeg bruger dette lette program :
http://www.abf-soft.com/outlook-express-backup.shtml
Det tager bacjup og geninstaller meget nemt
Gert
Avatar billede svla Mester
02. september 2006 - 14:40 #4
Tak for svarene jeg tjekker lige tingene og vender tilbage senere, med hvad jeg fik ud af det
Avatar billede vejmand Juniormester
02. september 2006 - 23:16 #5
tolveren >> Den fik jeg vist ikkke lige helt fat i?
Hvad mener du med dit svar?
Avatar billede tolveren Nybegynder
03. september 2006 - 11:48 #6
Jeg er bare enig med dig.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. september 2006 - 13:40 #7
tolveren >> Og derfor sender du så som svar? ja, der er mange måder på at forsøge at "stjæle" point.

svla >> Er du kommet videre?
Avatar billede svla Mester
03. september 2006 - 17:29 #8
Vejmand og dkge:
Jeg er kommet videre og har prøvet bacup programmet på linket fra dkge, men programmet kan såvidt jeg har prøver kun lave bacup af alle mapperne i Outllok hver gang der laves bacup. jeg vil kun have lavet bacup/sikkerhesdskopi af en enkelt mappe f.eks mappen "Gemte Mail.
- Er der nogen som kender et lille program som ordne bacup af en enkelt mappe i outlook.

Med hensyn til vejmands svar så fandt jeg også ud af metoden manuelt og lave en kopi af en enkelt fil som indeholder mail f.rks "Gemte mail, jeg fandt også ud af og få lagt mail'ne tilbage igen ved og omdøbe og så indsætte i mailmappen igen. Det er godt nok lidt besværligt, men så kan der jo oprettes en mappe i Outlook som hedder "VISMAIL" og så altid kopierrer tilbage til den , så slettes der jo ikke aktuelle mail.

Jeg afventer lige om der kommer andre forslag, men endtil videre fik vejmand og dkge da sat mig igang.
Avatar billede svla Mester
04. september 2006 - 15:44 #9
Til Vejmand og dkge
Jeg har nu fundet en ny brugbar løsning, mail som skal gemmes, kan blot markeres og herefter klik på < Gem som > i menuen filer vælg filtype "Post" og gem mail'en i en speciel mappe på computeren.

Vejmand og dkge, læg et svar og jeg fordeler point mellen jer, for jeres svar har hjulpet mig lige meget.
Avatar billede dkge Nybegynder
04. september 2006 - 18:00 #10
Hej.
Det er da godt det lykkedes for dig,
jeg har ikke brug for point.
gert
Avatar billede svla Mester
04. september 2006 - 18:38 #11
Hej dkge, det er da ok at du ikke har brug for point, det går jeg heller ikke så meget op i, men det er da rart og have et sted hvor man altid kan hente hjælp, tak for det..
Jeg venter lige og ser om vejmand svarer.
Avatar billede dkge Nybegynder
04. september 2006 - 19:03 #12
Hej.
Ja det giver jeg dig fuldkommen ret i,
Jeg er herinde hverdag,for jeg får mange
mails fra denne side som jeg læser igennem
Mange Hilsener gert
Avatar billede svla Mester
04. september 2006 - 20:54 #13
Tak for dit venlige svar, dkge
Avatar billede vejmand Juniormester
05. september 2006 - 05:15 #14
Godt du fik det fikset.  :-)
Avatar billede svla Mester
05. september 2006 - 19:25 #15
Vejmand har fået alle point, han hjalp mig godt på vej, og dkge havde jo ikke brug for nogen.
Avatar billede helgej Nybegynder
26. april 2007 - 20:11 #16
hej!
Jeg har også hidtil brugt denne gemmemetode med en mappe, hvor man så blot klikker på mailen, hvorefter den åbnes i outlook express. Men nu strejker min pc. Den vil ikke mere genkende eml filerne, som jo er postfilnavnet. Filtypemappen i mappeindstillinger vil heller ikke tilføje eml som ny type.
Hvor mon fejlen er opstået?
helgej
Avatar billede vejmand Juniormester
27. april 2007 - 05:22 #17