Avatar billede noooze Nybegynder
02. september 2006 - 11:21 Der er 25 kommentarer

TV kort og dårlig forbindelse

Hejsa alle sammen

jeg har en computer fra medion med deres tilhørende tv kort

men jeg har store problemer med at få en ordenlig kvalitet ud af stofanets signal - her skal det siges at på min anden computer som står ved siden af, har jeg samme problem - selvom tv kortet her kostede en halv arm!

jeg har smidt en linje forstærker på og det hjælp - men jeg er slet ikke i nærheden af tv kvalitet.
tænkte så at jeg ville smide en mere på - men så bliver signalet forvrænget *æv*

jeg bruger power cinama til at vise tv med - men synes ikke at kunne fin indstille signalet

er der ikke en der kan hjælpe ? har nu rodet med det skidt i flere dage!
Avatar billede off-line Nybegynder
02. september 2006 - 11:26 #1
Du har 7 andre spørgsmål, som du ikke har lukket.
Avatar billede noooze Nybegynder
02. september 2006 - 11:41 #2
hvordan lukker man dem ?
har accepteret 2 - havde prøvet det mange gange - men fandt lige ud af at man skulle markere navnet - hehe hvor er jeg dum

men de andre er der ikke kommet noget svar på...

anyways - nogen der har nogen ideer til hvordan jeg kan få en bedre signal ?

der er jo Simpsons Weekend og har ikke tid til at se simpson så de SKAL optages :P
Avatar billede fuglen1 Novice
02. september 2006 - 11:45 #3
noooze: Hvordan er signalvejen fra antenne dåsen til computerne.
Har du problemer på andre tv i huset.

Er der dårlige samlinger,kabler,stik kan problemet sagtens være der
Avatar billede noooze Nybegynder
02. september 2006 - 11:57 #4
signelet går frs dåse til en fordeler.

fordeleren giver signal til tv : ingen problmer - knivskap reception
fordeleren giver signal til computer : grynet billede

alle kabler er helt nye

er der noget software der kan fin instille signalet og måske filtere noget støj ud ?
power cinema er pænt, men der er ikke mange muligheder - og desværre vil media portal ikke installere på min dk version af windows
Avatar billede strych9 Praktikant
02. september 2006 - 12:40 #5
Hvor mange db forstærker den med? Hvis det kun er 10db kan det godt være at du skal have fat i en på 20db.
Avatar billede noooze Nybegynder
02. september 2006 - 14:14 #6
jeg har smidt en 20 db forstærker på

irreterende at jeg ikke kan smide 2 på i serie - det forvrænger

hvad med software ? er der noget godt software til at vise og optage tv, som har filtre som kan fjerne noget af støjen ?
Avatar billede strych9 Praktikant
02. september 2006 - 14:19 #7
hmm du kan jo prøve gratis versionen af Chris-TV http://www.chris-tv.com/
Ikke at jeg kender meget til den og powercinema. Men det var den vi brugte hos HP for at finde ud af om softwaren der blev benyttet var noget crap og var årsag til problemerne...
Avatar billede fuglen1 Novice
03. september 2006 - 11:48 #8
noooze: Bliver signalet slittet igen ved computeren
som jeg læser det går det til 2 computere
Er der brugt kabler af ordentlig kvalitet og hvordan med antal meter.
men med den første fordeler vil der gå noget af signalet tapt.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
03. september 2006 - 18:55 #9
Et dårligt signal bliver ikke bedre af at blive forstærket, tværtimod!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. september 2006 - 19:56 #10
Blev vi klogere?
Avatar billede noooze Nybegynder
30. september 2006 - 20:42 #11
sorry - har haft hardware crash igen - dumme gamle harddiske

havde helt glemt denne tråd og havde ikke set de sidste par kommentare

nej signalet går ikke til 2 computere - men går fra vægen til et split, hvor det går til tv og det andet går til pc'er

super træt af sofa og århus antenne forening - for signalet er super dårligt
hvis jeg skal betale media licens, så skal jeg også ha et ordenligt signal.

det jeg bare ikke forstår er at de på tv'et ser klart og skarpt ud, men ikke på pc'eren
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
30. september 2006 - 21:12 #12
Hvordan er billedet dårligt uden forstærker? Sne? Et TV-kort yder aldrig samme kvalitet som et TV. Du kan evt. prøve at optage noget, smide det på en DVD, og afspille det på et TV.
Avatar billede noooze Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:03 #13
uden forstærker er der sne og hoppen.

jeg må vel anderkende at den eneste mulighed er at betale for digital tv signal istedet for.
utroligt at det inde i byen kan være så dårligt *suk*
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. oktober 2006 - 11:40 #14
Stop engang!!! Sne er dårlig signal. Dårlig signal bliver, som jeg før har skrevet, ikke bedre af en forstærkning. Der er en fejl fra din fordelingsdåse til computeren: Defekt fordeler - prøv at bytte TV/computer, langt kabel, knækket kabel, skarpe bøjninger. Skal du forstærke, skal det være så langt ude mod vejen som muligt. Til antennesignal fra antenneforening. kan du ikke bruge en standard forstærker som dem man bruger til tagantenner.

En simpel test: Flyt computeren ind til fordeleren, og prøv derfra.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. oktober 2006 - 01:05 #15
Er du kommet videre?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 10:41 #16
??
Avatar billede noooze Nybegynder
14. oktober 2006 - 13:07 #17
hey akyhne - har lige været på nogle tvungne kurser så jeg har ikke lige haft tid til at svare

jeg er kommet frem til at min deler er defekt så den skal ihvertfald skiftes.
jeg har prøvet at stille computeren helt hen til stikket, og signalet var bedre men ikke godt nok. har dog ikke prøvet med forstærkeren lige ved boxen endnu
men det vil jeg da lige prøve
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
14. oktober 2006 - 14:18 #18
Ok.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. november 2006 - 12:46 #19
...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
01. juli 2007 - 14:55 #20
Hvad fandt du ud af?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
15. september 2007 - 08:05 #21
?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 14:45 #22
Respons!
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. oktober 2009 - 18:50 #23
??

Noget nyt?

??
Avatar billede noooze Nybegynder
05. oktober 2009 - 22:28 #24
nææ. der kom ikke en løsning og jeg fandt aldrig en
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2009 - 22:39 #25
Så skal du lige lukke her tak.