Avatar billede dennism Nybegynder
02. september 2006 - 09:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Java: program til interface?

Jeg er vant til at programmere Java i BlueJ, som I sig selv indeholder et interface til at afvikle sine programmer.

Findes der et program, lige som Visual Studio, bare til Java, hvor man selv "nemt" kan designe sit interface?
Avatar billede aslan Nybegynder
02. september 2006 - 10:34 #1
Jeg kan klart anbefale http://www.netbeans.org/. Jeg har brugt det i 4 år snart og jeg er rigtig glad for det. Det er opensource og gratis.
Avatar billede _carsten Nybegynder
02. september 2006 - 11:08 #2
Som aslan mener jeg også at netBeans er det eneste rigtige, der er dog andre som mener at eclipse er det eneste rigtige: http://www.eclipse.org/

Så det er jo nok smag og behag - prøv dem af!
Avatar billede dennism Nybegynder
02. september 2006 - 18:16 #3
Tak for jeres svar. Jeg prøver at kigge på det :)
Avatar billede dennism Nybegynder
07. september 2006 - 14:52 #4
Er det NetBeans Platform 5.0 eller NetBeans IDE 5.0 jeg skal hente?

Jeg kører forresten Ubuntu, men det er vel underordnet?
Avatar billede _carsten Nybegynder
07. september 2006 - 17:20 #5
IDE, http://www.netbeans.info/downloads/download.php?type=5.5b2

Du kan roligt tage 5.5 beta2, har ingen problemer med den selvom det er en BETA
Avatar billede dennism Nybegynder
07. september 2006 - 17:48 #6
Kan I hjælpe mig med nogle tutorials el. lign?
Avatar billede dennism Nybegynder
07. september 2006 - 20:08 #7
Så sidder jeg med programmet kørende :)

Jeg kan sagtens sidde og skrive objekter, metoder mm. Men hvor i programmer kan jeg lave et interface? Har bare valgt "New Java Application". Skulle jeg have valgt noget andet?

Hvis jeg vil lave et program som skal køre på Windows, er det så vigtigt at jeg programmeret det hele i Windows - eller kan jeg godt gøre det i Linux?
Avatar billede dennism Nybegynder
07. september 2006 - 22:30 #8
Smider I lige et svar?
Avatar billede _carsten Nybegynder
08. september 2006 - 16:22 #9
1. Jeg ville nok have valgt et mere 'sigende' navn for din app.

2. Højreklik på package til venstre (under files fanen), vælg New | Java Interface

3. Du kan i princippet køre den hvor som helst, bare java runtime (JRE) er
  installeret på maskinen