Avatar billede fimp Nybegynder
01. september 2006 - 21:06 Der er 13 kommentarer

Netværksinstallation af Windows 2000

Jeg har en ældre Compaq Armada M300, som ved opstart er begyndt at brokke sig. "Unknown Hard Error"

Den foreslår at starte op i fejlfri tilstand, men det hjælper ikke. Så jeg kan vel altid prøve at geninstallere Windows.

Men min Armada har intet CD-rom drev, så hvordan gør jeg det? Under opstart skriver den "F12 for network boot", så det kan jeg forestille mig, jeg skal bruge. Men hvordan sætter man en anden computer i netværket op til at blive bootet fra osv.?
Avatar billede bredker Nybegynder
01. september 2006 - 21:22 #1
det nemmeste er at låne et cd eller dvd drev fra en anden maskine mens du indstalere
Avatar billede fimp Nybegynder
01. september 2006 - 23:19 #2
Der er ikke noget rum til CD-drev.
Avatar billede bredker Nybegynder
01. september 2006 - 23:33 #3
skidt med rummet , er der ikke et ledigt ide stik ved harddisken eller på bundkortet , den kan godt hænge ud af siden i den time det tager at lave indstalationen
Avatar billede zenze Nybegynder
02. september 2006 - 00:41 #4
bredker, Armada M300 er altså en bærbar.
Avatar billede bredker Nybegynder
02. september 2006 - 06:38 #5
ok , sorry det vidste jeg ikke
så er der her en bootdisk til nætværk , har ikke selv prøvet den , men der er ikke andet for end at prøve
alternetivt må du ud og låne en ekstern cddrev til usb
Avatar billede fimp Nybegynder
02. september 2006 - 19:23 #6
bredker, hvor er der en bootdisk til netværk?
Avatar billede zenze Nybegynder
02. september 2006 - 19:41 #7
Måske kunne du lægge I386-mappen ind på en anden partition og installere derfra, men det er jo kun muligt, hvis du har delt harddisken op og du kan komme på netværket. PartitionMagic eller en tilsvarende diskmanager vil kunne gøre det.
Avatar billede bredker Nybegynder
02. september 2006 - 20:46 #8
sorry , glemte linket
http://bootdisk.com/
Avatar billede fimp Nybegynder
02. september 2006 - 22:22 #9
Den har heller ikke floppy-drev, så en bootdiskette dur ikke. Der er som sagt en Network boot option, hvis jeg trykker F12 under startup - kan den ikke bruges?

Men hvordan skal computeren på netværket, den booter fra, sættes op?
Avatar billede fimp Nybegynder
02. september 2006 - 22:25 #10
Når jeg burger network boot option koblet til mit netværk siger den, "No boot filename received".
Avatar billede zenze Nybegynder
02. september 2006 - 23:03 #11
Jeg faldt tilfældigvis ind på HP's forum, hvor der stod noget om batteriet. Kan dit være fladt, så der kommer "unknown hard error"
Spørgsmålet havde godt nok ikke noget med dit problem at gøre, men med en docking station. Alligevel kunne et svagt batteri godt forårsage "error"
Avatar billede bredker Nybegynder
03. september 2006 - 06:36 #12
så bliver jeg nok nød til at hoppe fra , nu kommer vi ud i noget jeg ikke kender ret meget til , desvære
Avatar billede fimp Nybegynder
09. maj 2007 - 19:56 #13
Er der nogen, der ved, hvordan jeg kan boote min M300 fra en anden computer gennem netværket? Så vidt jeg kan forstå på en Googling kræver det en DHCP-server og et eller andet BOOTP, men mere forstår jeg ikke.