Avatar billede jens_jensen Nybegynder
31. august 2006 - 20:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Film på computer

Hej

Jeg påtænker at lægge nogle film ind på min HD og vil gerne høre om der er nogen der har nogen idéer til hvordan jeg gør. Er ny indefor det her felt. Skal de rippes evt. med DVD Shrink? Kan filmene komprimeres? Hvordan får jeg mest film pr. MB uden at det går alt for meget ud over kvaliteten?

På forhånd tak!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. august 2006 - 20:48 #1
Divx er et meget godt bud på dit problem.
find et program der hedder divx converter (evt her: http://www.divx.com/divx/windows/)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
31. august 2006 - 20:50 #2
måske glemte jeg at sige at det divx converter gør, er at "converte" eller komprimere filmen så den fylder mindre. Som regel midstes der ikke specielt meget mht kvalitet af filmen...
31. august 2006 - 22:29 #3
Avatar billede jens_jensen Nybegynder
02. september 2006 - 15:23 #4
Men når jeg ripper med fx DVD Shrink til en MPEG-fil så er filmen vel allerede komprimeret, er den ikke?
Avatar billede jens_jensen Nybegynder
19. september 2006 - 16:36 #5
Svar