Avatar billede robertmp Nybegynder
31. august 2006 - 10:14 Der er 5 kommentarer

Event basseret på klokken

Alm. timer events er der ingen ben i, men er der nogen der har en ide om hvordan jeg får strikket et event sammen der trigger på et bestemt tidspunkt (f.eks. 14.30 hver dag).
Kan selvfølgelig laves ved at stå og checke klokken hele tiden, men det må da kunne laves smartere.
Avatar billede martinlind Nybegynder
31. august 2006 - 12:39 #1
Du kan bruge PC'en Alarm func. det er muligt at få en TidsTimer IC som der er i alle pc'ere til at gi' alarm på et bestemt tids punkt, lavede engang en ZeroCPU boot timer der bootede maskinen på et bestemt tidspunkt UDEN at den tog nogen Processor tid.

Så Ja det har jeg en Ide om hvordan du gør, koden har jeg et eller andet sted der hjemme :) kan vende tilbage senere
Avatar billede robertmp Nybegynder
31. august 2006 - 14:27 #2
Det vil være kanon Martin.
På forhånd tak
Avatar billede martinlind Nybegynder
31. august 2006 - 19:18 #3
Jeg kan ikke finde den gamle kode, men jeg kan huske at jeg brugte en BIOS-listning fra "gamle dage" 80386 tiden, og alle motherboards har stadig en timer du kan programmere til at "gøre" noget på et bestemt tidspunkt, det er så vist jeg husker en Dallas kreds ( IC ) der hedder DS12...et eller andet, mere hjælp kan jeg ikke gi' :)
Avatar billede kroning Nybegynder
01. september 2006 - 14:37 #4
Kan du ikke bruge en alm. time event og så sætte den til det antal milisek. der er til det aktuelle tidspunkt.
Avatar billede totaldata Nybegynder
09. oktober 2006 - 16:09 #5
Hvad med at benytte AT doskommandoen (planlagte opgaver i kontrolpanelet). Hvis du kan isolere programstumpen kan du køre den direkte i planlagte opgaver, eller må du lave et lille program der sender en meddelse til dit program