Avatar billede solrod Nybegynder
30. august 2006 - 09:08 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Søg efter tekststreng i filer

Hej med jer,

Er det muligt at søge et antal filer igennem for en bestemt tekststreng. Filerne ligger i nogle underbiblioteker, så det skal helst fungere sådanne at programmet/kommandoen gennemsøger underbibliotekerne. Filnavnene er ens.

På skærmen skal vises de filer som indholder tekststrengen.

På forhånd tak.
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2006 - 09:18 #1
Hvad med Windows' egen søgning? Højreklik på det bibliotek den skal søge fra, vælg "Search" eller "Søg", skriv filnavnet eller en filmaske og ordet den skal søge efter ;)
Avatar billede solrod Nybegynder
30. august 2006 - 09:28 #2
Ja, men det virke bare ikke, for jeg glemte lige at skrive, at det er en del af en streng jeg søger.
Avatar billede jps6kb Novice
30. august 2006 - 10:18 #3
Det virker fint for mig. Har lige testet det på en www mappe jeg har liggende lokalt hvor mit søge kriterie var halvdelen af domæne navnet, som for sig selv ikke giver nogen mening. Den finder de filer det forekommer i. :)

Du skal bare instaste det i feltet,
"Et ord eller en sætning i filen:"
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2006 - 10:31 #4
Ja, det virker også fint for mig - Jeg bruger det forholdsvist ofte...
Avatar billede solrod Nybegynder
30. august 2006 - 12:12 #5
Ja undskyld det virker, men jeg ønsker faktisk også og se linien med strengen i. Er det muligt.
Avatar billede coderdk Praktikant
30. august 2006 - 12:24 #6
Du kan downloade UltraEdit, den kan søge i filer og vise resultaterne - Det er lige det eneste jeg kan komme i tanker om ;)
Avatar billede jps6kb Novice
30. august 2006 - 13:16 #7
Ellers er det forholdsvist simpelt at lave et program som kan gøre det.

Hvis du kigger på www.betablog.dk i det sidste indlæg, har vi lige lavet et system som gør netop det.
Avatar billede solrod Nybegynder
30. august 2006 - 13:26 #8
Hej jps6kb, Hvordan hjælper det mig.
Avatar billede jps6kb Novice
30. august 2006 - 13:28 #9
Inspiration. ;) Prøv at oprette et spm. i en programmeringskategori. Evt. Java eller C# om nogen vil lave sådan et til dig ;)
Avatar billede jps6kb Novice
30. august 2006 - 15:30 #10
Hvad er det for en type filer du skal søge i?
Avatar billede solrod Nybegynder
30. august 2006 - 16:40 #11
Ren tekst filer.
Avatar billede jps6kb Novice
30. august 2006 - 16:41 #12
Okay.. jeg har næsten programmet færdigt til dig.
Avatar billede jps6kb Novice
30. august 2006 - 16:41 #13
Vil du se selve linien strengen står i, eller bare linienummeret?
Avatar billede solrod Nybegynder
30. august 2006 - 18:40 #14
Meget gerne hele strengen og hvis det kan lade sig gøre hele stien til filen.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
31. august 2006 - 01:53 #15
Man kan vel bare bruge findstr fra en kommandoprompt:
findstr /S /C:"tekst at finde" *.txt

Og hvis man vil have det i en fil:
findstr /S /C:"tekst at finde" *.txt >somefile.txt
Avatar billede solrod Nybegynder
31. august 2006 - 11:47 #16
Hej bertelbrander, det har jeg prøvet og får følgende meddelelse:  FindStr: Ignorert /Z og derefter står cursoren og blinker.
Kommandoen som jeg har skrevet hedder: findstr /S /Z:"tekststreng" *.txt
Avatar billede coderdk Praktikant
31. august 2006 - 12:06 #17
Det er /C ikke /Z

Se hvad findstr kan ved at bruge findstr /?
Avatar billede solrod Nybegynder
01. september 2006 - 13:51 #18
Det virker findt nu.
Takker alle for indput.

coderdk: Jeg troede det var drevbogstav.

Bertelbrand: Da du løste problemet skal du lige smide et svar, så du kan få dine point. Jeg takker mange gange.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
01. september 2006 - 20:49 #19
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede solrod Nybegynder
02. september 2006 - 00:45 #20
OK, hvis der er andre som ønsker pointene så læg et svar.
Avatar billede jps6kb Novice
02. september 2006 - 12:07 #21
Beklager den sene respons. Prøv den her. ;)

http://www.itws.dk/SearchTextInFiles/publish.htm
Avatar billede solrod Nybegynder
03. september 2006 - 12:15 #22
ips6kb: Jeg forstå ikke rigtig hvordan dit værktøj skal bruges?
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 12:35 #23
Du indtaster noget tekst du vil søge efter i "Søgestreng" og skriver et sti til mappen du vil søge i, i "Søg i:" .. den søger også i undermapper.

Ex. Søgestreng: jps6kb
Søg i: C:\Windows

Så vil programmet søge efter filer som indeholder 'jps6kb' i Windows mappen samt alle undermapper. ;) Med?
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 12:43 #24
Så kommer der en liste nederst i programmet med filerne samt linienummeret og teksten i linien.
Når du klikker på en linie der, vil teksten i linien stå i feltet allernederst. :)
Avatar billede solrod Nybegynder
03. september 2006 - 12:53 #25
Ok, Hvor finder jeg programmet efter jeg har installeret det?
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 12:55 #26
Den er under Alle programmer - Kim Bang - SearchTextInFiles

Den kan du bare omdøbe jo. ;) Det er sådan noget standard noget jeg ikke lige fik ændret. :)
Avatar billede solrod Nybegynder
03. september 2006 - 13:05 #27
Det optræder desværre ikke på min pc,og hvis jeg prøver at installer det igen får jeg følgende fejl:

PLATFORM VERSION INFO
    Windows             : 5.1.2600.131072 (Win32NT)
    Common Language Runtime     : 2.0.50727.42
    System.Deployment.dll         : 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
    mscorwks.dll             : 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
    dfdll.dll             : 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)
    dfshim.dll             : 2.0.50727.42 (RTM.050727-4200)

SOURCES
    Deployment url            : http://www.itws.dk/SearchTextInFiles/SearchTextInFiles.application
                        Server        : Microsoft-IIS/6.0
                        X-Powered-By    : ASP.NET
    Deployment Provider url        : http://www.itws.dk/SearchTextInFiles/SearchTextInFiles.application

IDENTITIES
    Deployment Identity        : SearchTextInFiles.application, Version=1.0.0.4, Culture=da, PublicKeyToken=c66744c2fb967812, processorArchitecture=msil

APPLICATION SUMMARY
    * Installable application.

ERROR SUMMARY
    Below is a summary of the errors, details of these errors are listed later in the log.
    * Activation of http://www.itws.dk/SearchTextInFiles/SearchTextInFiles.application resulted in exception. Following failure messages were detected:
        + Exception reading manifest from http://www.itws.dk/fejl/404.htm?404;http://www.itws.dk:80/SearchTextInFiles/SearchTextInFiles_1_0_0_4/SearchTextInFiles.exe.manifest: the manifest may not be valid or the file could not be opened.
        + '--' is an unexpected token. The expected token is '>'. Line 31, position 3.

COMPONENT STORE TRANSACTION FAILURE SUMMARY
    No transaction error was detected.

WARNINGS
    There were no warnings during this operation.

OPERATION PROGRESS STATUS
    * [03-09-2006 13:04:30] : Activation of http://www.itws.dk/SearchTextInFiles/SearchTextInFiles.application has started.
    * [03-09-2006 13:04:31] : Processing of deployment manifest has successfully completed.
    * [03-09-2006 13:04:31] : Installation of the application has started.

ERROR DETAILS
    Following errors were detected during this operation.
    * [03-09-2006 13:04:32] System.Deployment.Application.InvalidDeploymentException (ManifestParse)
        - Exception reading manifest from http://www.itws.dk/fejl/404.htm?404;http://www.itws.dk:80/SearchTextInFiles/SearchTextInFiles_1_0_0_4/SearchTextInFiles.exe.manifest: the manifest may not be valid or the file could not be opened.
        - Source: System.Deployment
        - Stack trace:
            at System.Deployment.Application.ManifestReader.FromDocument(String localPath, ManifestType manifestType, Uri sourceUri)
            at System.Deployment.Application.DownloadManager.DownloadApplicationManifest(AssemblyManifest deploymentManifest, String targetDir, Uri deploymentUri, IDownloadNotification notification, DownloadOptions options, Uri& appSourceUri, String& appManifestPath)
            at System.Deployment.Application.ApplicationActivator.DownloadApplication(SubscriptionState subState, ActivationDescription actDesc, Int64 transactionId, TempDirectory& downloadTemp)
            at System.Deployment.Application.ApplicationActivator.InstallApplication(SubscriptionState subState, ActivationDescription actDesc)
            at System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivation(Uri activationUri, Boolean isShortcut)
            at System.Deployment.Application.ApplicationActivator.ActivateDeploymentWorker(Object state)
        --- Inner Exception ---
        System.Xml.XmlException
        - '--' is an unexpected token. The expected token is '>'. Line 31, position 3.
        - Source: System.Xml
        - Stack trace:
            at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Exception e)
            at System.Xml.XmlTextReaderImpl.DtdParserProxy.System.Xml.IDtdParserAdapter.Throw(Exception e)
            at System.Xml.DtdParser.Throw(Int32 curPos, String res, String[] args)
            at System.Xml.DtdParser.ThrowUnexpectedToken(Int32 pos, String expectedToken1, String expectedToken2)
            at System.Xml.DtdParser.ScanClosingTag()
            at System.Xml.DtdParser.GetToken(Boolean needWhiteSpace)
            at System.Xml.DtdParser.ParseEntityDecl()
            at System.Xml.DtdParser.ParseSubset()
            at System.Xml.DtdParser.ParseExternalSubset()
            at System.Xml.DtdParser.ParseInDocumentDtd(Boolean saveInternalSubset)
            at System.Xml.DtdParser.Parse(Boolean saveInternalSubset)
            at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseDoctypeDecl()
            at System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseDocumentContent()
            at System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read()
            at System.Xml.XmlTextReader.Read()
            at System.Deployment.Application.ManifestValidatingReader.XmlFilteredReader.Read()
            at System.Xml.XmlCharCheckingReader.Read()
            at System.Xml.XsdValidatingReader.Read()
            at System.Deployment.Application.ManifestReader.FromDocument(String localPath, ManifestType manifestType, Uri sourceUri)

COMPONENT STORE TRANSACTION DETAILS
    No transaction information is available.
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 13:12 #28
Ja, det kan jeg godt se.. jeg fikser det lige.. to sek.
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 13:15 #29
Avatar billede solrod Nybegynder
03. september 2006 - 13:23 #30
Nu starter programmet op, men får følgende fejl når jeg forsøger at søge:

Unhandled exception har occurred in your application......

Access to the path 'C:Documents and Settings\All Users\Application data\Microsocft\crypto\RSA\MachineKeys\...... is denied.

Jeg har ikke skrevet fejlmeddelsen helt ud, da det er det rene volapyk.
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 13:26 #31
Okay? Hold da fast.. det lyder spændende.. heeh.. hvad er det for nogle filer? Er de beskyttede på nogen måde?
Jeg har lige testet det på tre af mine maskiner herhjemme med alle mulige filer, og det virker helt fint her.
Avatar billede solrod Nybegynder
03. september 2006 - 13:30 #32
Ren tekstfiler, men jeg prøver lige igen, ved selv at oprette en fil i notepad.
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 13:36 #33
Prøv evt. at lave en mappe i C: der bare hedder test og kopier et par dokumenter derind. :)
Avatar billede solrod Nybegynder
03. september 2006 - 13:41 #34
hehe, det var fordi jeg startet med at søge i roden C:, så programmet har nok søgt i nogle programmer som ikke var helt almindelige. Beklager fejlen.

Programmet ser ud til at fungere helt efter hensigten, jeg takker og du får hermed pointene.
Avatar billede jps6kb Novice
03. september 2006 - 13:43 #35
Okay, super :)