Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
29. august 2006 - 22:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lyd problemer på ny bærbar

Hej Eksperter.

Jeg har et problem med lyden på min nyere MacBook bærbare computer. Disse problemer opstår når jeg kører Windows XP på den:

Nogle gange er lyden på den ustabil hvilket giver udslag i at alle programmer som giver lyd (som media player og mine musikprogrammer) "skratter" og "hakker" i det når jeg fx åbner denne computer, gemmer et Word-dokument eller minimerer Mediaplayer... Jeg har løbende som Apple har skrevet drivere til lydkortet (Sigmatel etellerandet) opdateret driverne dertil og det er tilsyneladende ikke der problemet ligger... Jeg kan ikke finde nogen sammenhæng i hvornår problemet opstår og hvad jeg gør der får det til at forsvinde. Men når det er der gælder det for alle "lydkilder" i computeren og også for alle lydkort. Jeg har nemlig også et eksternt USB lydkort (M-audio) jeg bruger til at optage gennem. Det kan give samme problemer gennnem det..?

I dag konstaterede jeg problemet igen igen og afinstallerede USB-lydkortet men dette hjalp ikke. Nu er jeg kommet hjem, installerede USB-lydkortet igen og nu har jeg ikke problemet...?

Det er en af de nye macs der kan køre windows - dog er driverne stadig officielt på beta-stadiet men jeg har på fornemmelsen at det ikke bare er et driverproblem jeg har når nu samme problem opstår med begge lydkort. Jeg synes jeg har prøvet alle indstillinger og kombinationer jeg kan pille ved mht de to lydkort men altså stadig ikke fundet ud af hvad det er der går galt, og hvad det er der får fejlen til at forsvinde.

Håber nogen kan hjælpe!

Venligst,
Martin Poulsen
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
31. august 2006 - 18:06 #1
Hejsa.

Jeg har måske fundet frem til at problemet er der når computeren kører fra batteriet (ikke altid..?) og at jeg ikke har kunne fremprovokere problemet med opladeren sluttet til computeren..? Men jeg ved stadig ikke hvad jeg skal gøre for at slippe af med problemet...
Avatar billede martinpoulsen_8378 Nybegynder
03. september 2006 - 23:41 #2
Nu har jeg oprettet en ny tråd...

http://www.eksperten.dk/spm/730165