Avatar billede st3ff Nybegynder
29. august 2006 - 18:16 Der er 4 kommentarer

Windows Xp, hva laver den?

Okay, jeg har en del problemer så jeg lister dem lige en efter en og vær lige sød og fortæl hvilket spørgsmål i svarer på når i kommer med jeres indlæg

Jeg har en Dell Inspiron 9300
1024 ram
Ati radeon x300
Windows Xp home

1: Har problemer med at installere en driver til et ATI Radeon X300, (både fra dell's hjemmeside og fra ATI's) hvor den kommer op og siger ressources files missing

2: Mit system er meget meget langsomt når den er logget ind, hvor er den loader 2 opstartsprgrammer og så derefter vælger at tage sig en lur på op til 15 min. som om explorer står og tænker ved ikke om det har noget med at gøre at den aktive systemprocess står på 99 det meste af tiden eller at jeg har været inde og ændre på nogle tjenester som var stoppede som skulle have været startet.

3: Er heller ikke i stand til at bruge nogle flytbare diske da den ikke kommer op under denne computer selv om det godt kan findes under endhedshåndteringen?

4: problemer med opstartsprogrammer som ikke starter op, eller 1/3 af dem starter op selv om de står til opstart under msconfig

Har kørt chkdsk.exe og umiddelbart ikke fundet noget, antivirus og spyware check er også blevet kørt adskillige gange.

Hjælp tak(;

50 point pr spørgsmål besvaret(:
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. august 2006 - 18:37 #1
#1: Prøv Omega drivers: http://www.omegadrivers.net/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. august 2006 - 18:41 #2
Umiddelbart lyder det som om, at den er så langt ude, at en geninstallering er det nemmeste..

Jeg mener at der er et recovery-system i bærbaren, som du kan/skal brænde ud.

Jeg har en Dell Inspiron 6000, også med X300.

PS:
Dell har haft problemer med nogle modeller af batterier, der exploderer (ja, exploderer).
Check om dit batteri er af disse modeller: https://www.dellbatteryprogram.com/
Avatar billede st3ff Nybegynder
02. september 2006 - 16:37 #3
Har lige geninstalleret det hele, men har stadig problemer med driveren og så de flytbare diske
Avatar billede thesurfer Nybegynder
02. september 2006 - 20:46 #4
Hvis en geninstallering fra Dells recovery ikke virker, kan det være hardware fejl.

Når jeg skriver "Dells recovery", mener jeg det recovery system der komme med bærbaren.
Systemet er enten lagt/gem på harddisken, evt på egen partition, eller på cd/dvd.

Hvis du har muligheden for det, prøv at bruge Dells recovery.. HUSK: Tag backup af dine data først.