Avatar billede benjiee Nybegynder
29. august 2006 - 15:30 Der er 8 kommentarer

opstartsprogram til xp

Mangler et program som kan starte op inden xp hvor man kan vælge partision. Det er til at installere i et sommerhus. Ideen er så at have en tysk, Engelsk og dansk/Norsk version af windows liggende på hver deres partision som brugeren så vælger inden opstart af PCeren. Vælger man så feks. den engelske version vil der når xp er opstartet være en beskrivelse/forklaring af sommerhuset på engelsk :)
Ved ikke om det er lavet eller om det evt kan laves let?
Eller om der evt er en smartere måde? Tak for gode råd/svar :)
MVH Benjamin
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. august 2006 - 15:36 #1
Så vidt jeg ved skal du bare lave dine 3 partitioner, og installere versionerne på hver sin partition.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. august 2006 - 15:36 #2
Så vidt jeg ved, behøver du ikke at have noget program til dette.

Du starter med at installerer XP på dansk når den så er installeret og løre, så starter du installationen afen tysk XP op. Den vil give dig mulighed for at fjerne den gamle installation eller for at installerer den tyske OGSÅ. Det er denne du vælger og du vil herefter have 2 XP installationer som du kan vælge mellem under opstart.

PRøv selv det skulle ikke være så svært. Jeg har kun selv prøvet at fjerne en extra XP der var indlæst ved en fejl
Avatar billede coderdk Praktikant
29. august 2006 - 15:36 #3
Hvorfor ikke lave autologin og starte browseren hvor man så kan vælge sprog? ;)
Avatar billede benjiee Nybegynder
29. august 2006 - 15:58 #4
jeg har pt 3 forskellige versioner af windows på min pc lige nu så det er ikke det der er problemet men det lille dosprogram der starter op og giver dig et vist antal sekunder til at vælge en af partisioner. Det er det program/komando jeg gerne vil modificere til et lille program hvor man så kan vælge med feks musen alt efter hvilket land man er fra.
Avatar billede benjiee Nybegynder
29. august 2006 - 15:59 #5
coderdk:
Det er jeg vist ikke helt med på hvordan man gør? Er det noget som ligger i xp?
Avatar billede coderdk Praktikant
29. august 2006 - 16:08 #6
Ja, med Microsoft's egen PowerTool TweakUI, kan du lade en bruger automatisk logge ind - I startmenuen er der også en startup, her kan du smide en genvej til siden hvor man skal vælge sprog, så skulle browseren gerne starte når maskinen starter...
Avatar billede coderdk Praktikant
29. august 2006 - 16:09 #7
Avatar billede collin Nybegynder
11. september 2006 - 12:07 #8
Det virker lidt som at skyde gråspurv med kanon hvis formålet hovedsagligt er at lægge vejledning til huset på 3 sprog, men du kan selvfølgelig have haft andre ideer bag tanken. De 3 OS'er er installeret så det du vil gøre kan gøres ret nemt og meget hurtigt vha et boot loader program. Jeg vil anbefale OSL2000 fra http://www.osloader.com/ som kan skaffes til $25 (?ca kr.120) og installeres på 5 sekunder.