Avatar billede ghost21 Nybegynder
29. august 2006 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til oversættelse af fransk

Hej, Har desperat brug for en som er god til fransk og lige har lyst til at tjene nogle hurtige gode point. Da point satsen er høj, så kræver det en oversættelse,da jeg ikke har tid til det selv.

Her kommer teksten som skal oversættes til fransk:

Fatima er fransk, men hendes forældre er født i Algeriet. I familien diskuterer de tit (souvent)forskellen mellem (entre) den nye kultur og de gamle muslimske traditioner. Fatima bærer ikke tørklæde, når hun går ud. Hun føler sig fri og godt tilpas (bien) i det nye land.
Om sommeren rejser hun og hendes søskende til Algeriet for at gense dere bedsteforædre. Bedstefaderen er en gammel mand. Han elsker Fatima og hun respekterer ham, men hun opfører sig ikke som hans børn. Han forstår ikke hvorfor.
Avatar billede goldenshower Nybegynder
29. august 2006 - 15:10 #1
jeg har desv¿rre heller ikke tid ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2006 - 15:59 #2
min datter kunne godt klare den opgave, desværre er hun på arbejde (sidder og oversætter fra og til fransk bl.a.), hun er først hjemme ved 19 tiden, så kunne jeg spørge om hun har tid.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2006 - 16:20 #3
Fatima est française, mais ses parents sont nés en Algérie. En famille, ils discutent souvent de la différence entre la nouvelle culture et les vieilles traditions musulmanes. Fatima ne porte pas le voile quand elle sort. Elle se sent libre et bien dans le nouveau pays.
Pendant l'été, elle voyage avec ses soeurs en Algérie pour revoir ses grands-parents. Le grand-père est un vieil homme. Il aime Fatima et elle le respecte, mais elle fait des choses que ses enfants ne font jamais. Il ne sait pas pourquoi.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2006 - 16:22 #4
Det var mit barnebarn der klarede den, han var lidt i tvivl om næstsidste sætning, det kan hans mor rette i aften, hvis du kan vente så længe.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2006 - 18:17 #5
Fatima est française, mais ses parents sont nés en Algérie. En famille, ils discutent souvent de la différence entre la nouvelle culture et les vieilles traditions musulmanes. Fatima ne porte pas le voile quand elle sort. Elle se sent libre et bien dans le nouveau pays.
L'été, elle part en Algérie avec ses frères et soeurs pour revoir ses grands-parents. Le grand-père est un vieil homme. Il aime Fatima et elle le respecte, mais elle a un comportement différent de ses enfants. Il ne comprend pas pourquoi.

------------------------------------------------

så skulle den være klar!
Avatar billede ghost21 Nybegynder
29. august 2006 - 22:56 #6
Oki, kanon.

Jeg stoler på at det er en okay oversættelse :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2006 - 09:05 #7
den er ikke alene ok, den er korrekt oversat.

takker for pointene..

;o)