Avatar billede laksen Nybegynder
29. august 2006 - 10:14 Der er 4 kommentarer

HTML email og headers

Hej alle

Jeg vil gerne udsende en mail i HTML fra min side, når en bruger opretter sig osv. Problemet er dog at jeg ikke altid får det ønskede resultat selvom jeg sender HTML-kode, der i en browser ville give det rette resultat.

Hvordan sikrer man sig at et e-mail program kan forstå, at der er tale om en HTML e-mail? Hvilke headers skal tilføjes? Bør ens HTML-kode opbygges på en bestemt måde?

Jeg ønsker også lidt generelle erfaringer fra folk. Dog ønsker jeg ikke svaret, at jeg "bare bør lave det i plain text". Det er et positivt valg fra min side at lave det i HTML.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
29. august 2006 - 10:19 #1
jeg bruger denne

$header  = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
$header .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . "\r\n";
Avatar billede jenslyn_s Nybegynder
29. august 2006 - 12:03 #2
Godt dit valg er positivt og ikke negativt... hvilket vel også ville være lidt modarbejdende imod dig selv.

Anyway, kender du phpmailer? - god og nem mailer klasse... med en fornuftigt formateret header. HTML såvel som plain
Avatar billede michaeltryl Seniormester
29. august 2006 - 12:08 #3
nej ikke lige umidbart jeg bruger listmessenger
Avatar billede laksen Nybegynder
29. august 2006 - 12:31 #4
jenslyn_s >

Jeg har fundet klassen på nettet.
Kan du komme med et lille eksempel på, hvordan man nemt laver en HTML-mail vha. klassen?