Avatar billede Beach Mester
28. august 2006 - 23:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af ZyXEL P-335 wireless

Kan se i LOG at en kær nabo i bygningen er ved at voldtage min forbindelse og skal derfor have hjælp til at kryptere signalerne så det kun er mine maskiner der kan komme på man...
Nu hvor han rent faktisk er logget på min router er der så nogen mulighed for (ud over hans MAC-adresse) at snuse lidt i hvem det er?

Nå... Men jeg har nu prøvet nogle gange under advance-> wireless-> Security at vælge forskellige metoder (Static WEB, WPA-PSK, WPA mm) at indtaste en af 4 nøgler og den kode jeg så får ud i den anden ende prøver jeg så at taste ind i XP når jeg connecter igen. Hver gang så siger XP at nøglens størrelse / længde ikke passer til det jeg taster:-(

Hvad går der galt her???

//Beach
Avatar billede shah_khan Nybegynder
28. august 2006 - 23:47 #1
har ikke ZyXEL router, men i min D-Link router vælge jeg static WEB med 64 bit lang.
Derudover er der 'Key Type' hvor jeg kan vælge mellem HEX eller ASCII. jeg tror din problem ligger med at du sætter din key med hex og indsætter i windows ascii.

prøv og se om du kan vælge ASCII istedet for hex, eller omvendt i windows vælge hex istedet for ASCII.

håber det hjælper
Avatar billede shah_khan Nybegynder
28. august 2006 - 23:59 #2
ang. ved hvem det er der er logget på er desvære ingen metode. MEN når han er logget på din router og i ligger på samme ip område, hvis vedkommende har køret netværks guide, i din netværksteder vil der vises hans computer navn. det kan godt være at vedkommende har angivet sit eget navn som computer navn.

I min D-Link router under advance er der også mulighed for at filtrere mac adresse. d.v.s at kun de mac adresse som du selv indtaster vil har lov til at brug dit router.
Avatar billede Beach Mester
29. august 2006 - 00:08 #3
Jeg kan godt se hvad han kalder sin computer (Glenner mm) men kommer nok ikke ret meget videre der:-(
http://www.freestyle.dk/eksperten/zyxel/kryptering2.gif

Men... Som du kan se her--->
http://www.freestyle.dk/eksperten/zyxel/kryptering1.gif
så skal jeg både taste en "Passphrase" og en, to eller... "Keys"

Dette hvis jeg vælge at kryptere med Static WEB. Er det den jeg skal bruge, og skal jeg så vælge ASCII  eller HEX?

//Beach
Avatar billede Beach Mester
29. august 2006 - 00:10 #4
Den eneste maskine ud over "roadblock" jeg pt vil kendes ved er kranens "Acerlaptop"

//Beach
Avatar billede shah_khan Nybegynder
29. august 2006 - 00:17 #5
ved ikke noget om passphrase (er ikke i min router).

bare skrive et key (og det er rigtigt at du har valgt ASCII). denne key skal du indtaste når du skal connecter fra windows maskinen.
Avatar billede shah_khan Nybegynder
29. august 2006 - 00:18 #6
lol,  du har haft mange gæster
Avatar billede Beach Mester
29. august 2006 - 00:45 #7
Ja for satan, det er ikke godt...

Jeg tror den ind til videre er sikret sådan bare lidt med dit forslag. Der er kommet en hængelås på forbindelsen når man søger netværk og det er OK til mig lige nu:-)

Kan også se at "Glenner" er blevet kastet af og det glæder mig lidt da han hev godt og grundigt på min båndbrede:-)

Smider du lige et svar så du kan få dine point...

//Beach
Avatar billede shah_khan Nybegynder
29. august 2006 - 00:54 #8
her er et stykke svar
Avatar billede Beach Mester
29. august 2006 - 01:17 #9
Takker for hjælpen:-)

//Beach
Avatar billede kenp Novice
04. september 2006 - 21:31 #10
Nu ved jeg ikke om du virkelig valgte WEP 64 bit kryptering. for så vil jeg sige at du skal skifte straks til WPA eller WPA2 kryptering alt efter hvad dit nuværende trådløse netkort kan klare da WEP selv ikke er nok længere.
Avatar billede Beach Mester
05. september 2006 - 01:13 #11
knep--->
Den kører pt med static WEP men både router og netkortet skulle iflg Zyxel kunne køre med WPA men det går i sort hver gang jeg skal indtaste PW mm i XP
Jeg har også problemer med at opnå den så meget omtalte IEEE802.11g hastighed der iflg. en kolega skulle give mig dobbelt hastighed (128 Bbps) kører pt max med 54Mbps.
Netkort->
http://www.zyxel.com/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161256&CategoryGroupNo=68300CAA-4F59-4FAD-A941-0261E6121D54
Router->
http://www.zyxel.com/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161313&CategoryGroupNo=E0B07299-357C-47D7-8D7F-47644BBC8CBE

//Beach
Avatar billede kenp Novice
05. september 2006 - 11:51 #12
Hvis du skal køre 108 mbit på dit trådløse så skal du jo aktiver super g i router og netkort for at det virker. Men det vil reelt ikke have brug for da din internetforbindelse alligevel ikke er så hurtig vil jeg gætte på.

Hvis din computer går i sort over WPA har du så husket at opdater din XP så den understøtter WPA eller WPA2. Alternativt kan kortet/driveren til kortet jo være gået i stykker.

men IEEE802.11g er 54 mbit. og ikke 108 mbit