Avatar billede benkan Nybegynder
28. august 2006 - 23:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hurtig brugerskift (fn+l) virker ikke mere

Jeg har i dag opdateret softwaren til mit Netgear WG111v2 trådløse USB netkort.

Inden da har der været problemer netværket når jeg brugte hurtig brugerskift. Efter et stykke tid fik jeg en fejlmeddelelse der betød at jeg skulle genstarte computeren.

Men efter opdateringen i dag er hurtig brugerskift-funktionen deaktiveret. Jeg får en fejlmeddelelse om at et nyligt installeret program har deaktiveret den, og at programmet skal afinstalleres igen. Der henvises til filen rtlgina2.dll, som netop kommer fra den omtalte opatering.

Er der nogen løsning på det, eller har Netgear bare et problem?
Avatar billede shah_khan Nybegynder
28. august 2006 - 23:39 #1
da du har lige opdateret softwaren til dit netkort, så går jeg udefra at du har også valgt en domain til dit netværk.

hvis du vil har funktionalitet af hurtig brugerskift skal du ikke være medlem af nogen domain.

ps. check også i kontrolpanel->brugerkonto og under skift måden til bruger logge ind og ud om hurtig brugerskift er valgt.
Avatar billede benkan Nybegynder
29. august 2006 - 00:04 #2
Nej, jeg har ikke valgt noget domain.

Det er netop når jeg forsøger at aktivere hurtig brugerskift at ovennævnte fejlmeddelelse kommer.
Avatar billede shah_khan Nybegynder
29. august 2006 - 00:24 #3
højre klik på denne komputer vælge egenskaber, vælge faneblade komputernavn. tryk på netværks id og i guiden vælge at "denne komputer er til hjemmebrug og er ikke bla bla"
Avatar billede benkan Nybegynder
29. august 2006 - 01:30 #4
Netværks id findes ikke i fanebladet computernavn.
Avatar billede benkan Nybegynder
29. august 2006 - 15:39 #5
Har selv fundet problemet.

Jeg har i dag været i kontakt med TDC/Netgear hotline som imidlertid ikke kunne (eller ville?)hjælpe.

Jeg afinstallerede derefter Netgear-softwaren, valgte Windows til at konfigurere det trådløse netværk, installerede driverne manuelt.

Og vupti, så var det muligt at aktivere hurtig brugerskift.