Avatar billede majid22 Nybegynder
28. august 2006 - 17:49 Der er 3 kommentarer

Hamachi unreachable

hejsa, vi er 3 venner som gerne vil spille noget netværksspil ved at bruge hamachi. to af os har prøvet at bruge hamachi før og det virker fortrinligt. Men når ham den 3. prøver at joine vores hamachi netværk, kan vi godt se at han har joinet hamachi, men hans prik er gul, altså der står at han er unreachable. Jeg har selv noget der hedder Brøndby Bredbånd (BB), internet underlagt et boligselskab og ham jeg plejer at spille med har tdc net, altså "frit" net. Ham der prøver at joine har internet, som hedder Lejerbo, som også er underlagt boligselskab. Min ven som har tdc net har grønne hamachi prikker på os alle, men hans net er lidt for langsomt til at spille netværk på. Jeg har før hostet med min ven, men den anden vens prik er gul og kan ikke joine vores netværksspil. Kan man gøre noget ved dette? Har det noget med firewall at gøre? vores firewall er ellers slået fra, men skal det gøres på en avanceret måde?
Avatar billede majid22 Nybegynder
28. august 2006 - 19:45 #1
kan det være fordi nogen af os spiller med trådløst net?
Avatar billede kenp Novice
04. september 2006 - 21:33 #2
Det er nærmere hos jeres udbyder som blokere for at i kan joine hinanden så det er dem i skal have fat på.

Da det er firewall problemer.
Avatar billede kjeldsen1337 Nybegynder
12. juni 2007 - 14:37 #3
Lyder som et NAT problem. Da både du og kammeraten der har gul prik, er underlagt et boligselskab, sidder I sikkert begge bag en NAT. Hvorimod kammeraten med TDC ikke sidder bag en NAT. NAT til ikke-NAT fungere som regel godt, hvilket også viser sig ved at din kammerat med TDC, har grønt ved jer alle. NAT til NAT forbindelser er mulige at lave vha. Hamachi, og faktisk en af grundene til at dette program er så godt, men i 5% af tilfældene må selv Hamachi give op. Dette kommer til udtryk ved, at du intet problem har med at få forbindelse til omverdnen, men tilgengæld er din kammerat blandt de 5% der ikke kan.

Problemet kan sikkert løses vha. portforwarding, men tror ikke din kammerat kan få boligselskabets admin til at forwarde de porte hamachi skal bruge, til hans interne IP. Kan jeg i hvert fald ikke på mit kollegie :(

Undersøger selv en løsning omkring noget NAT-traversal, men har ikke fundet noget der virker endnu :(