Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
28. august 2006 - 14:19 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Check af harddisk

Hej
Hvordan får jeg checket min harddisk for fejl?
/gotfred
Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
28. august 2006 - 14:32 #1
Findes der et godt værktøj?
Avatar billede nva Praktikant
28. august 2006 - 14:34 #2
Du kan bruge Chkdsk fra 'kør' chkdsk d: /f /r
Avatar billede nva Praktikant
28. august 2006 - 14:34 #3
Eller gå på producentens hjemmeside og hente et analyse værktøj.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. august 2006 - 14:42 #4
Enig med nva, vil bare tilføje, at Iso/CD testprogrammet ikke altid virker, det
gør floppy programmet derimod. Seagate har et online testprogram.
Avatar billede haverslev Novice
28. august 2006 - 15:09 #5
http://www.ultimatebootcd.com/
Gå ned til :
Hard Disk Diagnosis
og find dit harddisk fabrikat, her er stort set alle fabrikater
Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
28. august 2006 - 15:12 #6
Jeg kan ikke køre chkdsk, da hele min windows ligger på hdd. Når windows tilbyder at chekke ved opstart finder den ingen fejl - det tror jeg bare ikke helt på (da nyinstalleret [flere gange] fryser ved brug), derfor vil jeg finde et andet program.

Det er en Maxtor 80 gb hdd, jeg prøver at kigge.
Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
28. august 2006 - 15:16 #7
ATA (IDE).
Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
28. august 2006 - 15:25 #9
jo tak nva
Jeg fandt den i første omgang. Er i gang med at prøve :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
28. august 2006 - 15:28 #10
Hvis det ikke giver resultat, så prøv at teste dine ram.
http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. august 2006 - 17:07 #11
Haverslev -> Jeg fik checket alle tre stk. harddiske og fandt fejl på en af dem, dog ikke den som var formateret med Windows. Men nu er jeg sikker på harddisken er i orden.

Gotfred -> Havdke ikke tænkt på det med rammen. Er testet med dit link og fundet i orden.

Tak til jer begge. Læg begge svar til mig, så får I lidt point :-)

/henrik
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. august 2006 - 17:10 #12
Ville give Jer begge 30 point. Hvordan pokker gør jeg det?
Avatar billede henrik_40 Juniormester
28. august 2006 - 17:14 #13
Gotfred -> læg et svar.

Haverslev -> http://www.eksperten.dk/spm/728887
Avatar billede off-line Nybegynder
28. august 2006 - 17:29 #14
Takker :)
Avatar billede haverslev Novice
28. august 2006 - 17:42 #15
Takker ;o)

Hvad mener du med "dog ikke den som var formateret med Windows. Men nu er jeg sikker på harddisken er i orden."

Har du problemer med installationen eller et kørende windows ?
Fortæl, fortæl og vi kan muligvis hjælpe dig.
Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
28. august 2006 - 21:02 #16
Jeg har ialt tre hdd. i pc'en
160 gb
40 gb
20 gb

Den hdd på 160gb indeholder Windows XP og fandt var uden fejl. To andre var ikke formateret, men 40 gb indeholdt en fejl, som Maxtor-testen fandt.

Jeg skulle m.a.o. ikke mene at disse havde noget med problemet at gøre med mindre (og det bliver mit næste forsøg) at der er noget fejl på kabler eller de er sat galt op (master/slave). Så jeg vil næste gang forsøge kun at køre med 160 gb. hdd.
Avatar billede henrikgotfred Nybegynder
28. august 2006 - 21:04 #17
Så jeres hjælp fik afgrænset mit problem. Det er det jeg mener med

"dog ikke den som var formateret med Windows. Men nu er jeg sikker på harddisken er i orden."

:-)
Avatar billede nva Praktikant
29. august 2006 - 07:56 #18
Ikke for at være på tværs ;-) Men jeg synes jeg svarede på det oprindelige spørgsmål. Og så ser det for mig ud som om henrikgotfred, henrik_h og måske andre blander deres lidt for mange brugere sammen hvad angår hvem der spørger og hvem der svarer hehe.
Correct me if I am wrong ;-)
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2006 - 14:22 #19
nva > hva`fanden er det for en beskyldning at komme med, JEG HAR IKKE ANDRE BRUGERENAVNe, men meld det venligst til admin
Avatar billede nva Praktikant
29. august 2006 - 14:45 #20
Hej haverslev - dit navn blev slet ikke nævnt - men kig tråden igennem og se om ikke det virker lidt sjovt. Hvem stiller spørgsmålet og hvem giver points? Selvfølgelig kan det være folk, der bare blander sig i tråden, men lidt sjovt ser det da ud ;-) Navnesammenfaldende er da også lidt skægge ;-)
Men jeg går ikke så højt op i det, så jeg gider ikke anmelde noget - kun bemærke det hehe.
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2006 - 14:48 #21
Jeg er lige glad med andre og hvad de gør.
Det der pisser mig af her er:
og måske andre blander deres lidt for mange brugere sammen hvad angår hvem der spørger og hvem der svarer hehe.
Correct me if I am wrong ;-)

Her må jeg som deltager i spørgsmålet jo betegnes som "andre" - korrekt
Avatar billede nva Praktikant
29. august 2006 - 14:50 #22
Jeg beklager hvis du føler dig pisset på - læs tråden og du ved nøjagtig hvad jeg mener.
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2006 - 14:52 #23
Ved udemærket hvad du mener og hentyder til, du skulle blot have undladt "ANDRE" i den sætning.
Avatar billede nva Praktikant
29. august 2006 - 14:55 #24
Jeg beklager og undskylder. Som sagt går jeg ikke ret meget op i den slags og blev måske lidt upræcis i min bemærkning.

No hard feelings I hope ;-)
Avatar billede haverslev Novice
29. august 2006 - 14:57 #25
Fint, så er det sat på plads og nej "No hard feelings " ;o)
Avatar billede off-line Nybegynder
29. august 2006 - 15:30 #26
nva - Jeg synes også, at du burde have haft point. Men resten er noget paranoid
sludder. jeg kalder mig gotfred fordi, jeg som dreng hed Gotfredsen, og blev kaldt
Gotfred. Hvor henrikgotfred har "gotfred" fra ved jeg ikke, for jeg kender ham
slet ikke. Men hvis du mener, at der er noget galt, så bør du, efter dine
insinuationer, gøre admin opmærksom på problemet. Ellers er det lusket.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. august 2006 - 15:31 #27
henrikgotfred - Det vil glæde mig, hvis du fortalte, hvorfra dit "gotfred" kommer.
Avatar billede nva Praktikant
29. august 2006 - 15:37 #28
Så er jeg lidt paranoid ;-) Men gider ikke tærske mere langhalm på det her. Det var noget jeg følte, da jeg skrev det og jeg mener stadig det ser lidt skægt ud, men mere gider jeg heller ikke gøre ved det. Men hvis du synes det er helt normalt at henrik_h tilsyneladende deler points ud for spørgeren - jamen så mener du noget andet end mig ;-)
Jeg har nok opfattet det helt forkert ;-) slut nu.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. august 2006 - 15:48 #29
nva - Hvis jeg har misforstået dig, beklager jeg. jeg opfattede det, som om det
var "gotfred" som var mærkelig. Men du har da ret i, at spørgeren tilsyneladende
har en dobbeltprofil, som han bør gøre rede for.
Avatar billede nva Praktikant
30. august 2006 - 07:57 #30
Jah jeg studsede over hvem der lagde spørgsmålet og hvem der gav points ;-) At der samtid var deltagere der hed henrikgotfred, gotfred og henrik_h gjorde det ikke mindre sjovt hehe. Men som sagt må folk have lige så mange brugere de vil for min skyld - syntes bare lige jeg ville lægge en bemærkning om det. Beklager hvis jeg trådte nogen uskyldige over tæerne.
Jeg har ikke tænkt mig at gøre mere ved det, og tror jeg undlader at bemærke den slags fremover hehe.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. august 2006 - 09:41 #31
Ja jeg har som sagt ikke noget med dobbelt profilen henrik+ at gøre, men jeg er
ikke ligeglad, jeg synes, han bør nedlægge den ene profil. Dog har jeg heller
ikke tænkt mig, at gøre noget ved det. Vi må håbe, at han selv kan se, det er
noget rod. Forhåbenlig lukker han "henrikgotfred" :)
Avatar billede off-line Nybegynder
03. september 2006 - 13:09 #32
For at undgå mere navnekoks, og dermed kedelige misforståelser, har jeg skiftet
brugernavn fra "gotfred" til "asveg", som er mit rigtige navn. M.v.h.