Avatar billede john_gotti Nybegynder
28. august 2006 - 13:24 Der er 10 kommentarer

Hjælp til køb af bærbar

[B]Hjælp til køb af bærebar[/B]

Jeg skal købe en bærebar mærket HP Pavilion DV 5248(set i FONA til 9.999,-)

Specifikationer:

Intel Centrino Duo mobile technology T2050 (med 1,60 GHz)
15,4" WXGA skærm (1280x800) med Brightview
100GB harddisk 2GB ram

DVD brænder med Lightscribe
56k modem, 10/100 Mbit netkort og Intel Pro Wireless
nVidia GeForce 7400 grafikkort  med 256 MB Turbocache
Leveres med Microsoft Windows XP Home
Fjernbetjening, 6 i 1 Kortlæser,
Bredde 35,78 Højde 3,50 Dybde 26,39 cm - Vægt 2,98 kg

Det vigtigste er at den ikke larmer og kan køre de fleste nyere spil

Er dette et godt køb? (prisen er underordnet, det er kun om den larmer og grafik)

På forhånd tak for svar, Mads Rasmussen
Avatar billede thedustyboy Novice
28. august 2006 - 13:42 #1
Hej Mads.

Jeg kan ikke udtale mig om den præcise PC, for jeg kender den slet ikke. Men spørg og i FONA, om det ikke kunne lade sig gøre at få den sat op og så prøve den. Evt. lade ekspedienten være med, og så gå på nettet med den, ser hvordan den reagere !

Prøv evt. at spørge om du må have lov at brænde en CD.

Sandsynligheden for at du får lov er muligvis lille ... men hvis penge ikke er problemet, så går du bare andet steds hen og køber !

Jeg syntes generelt at vi forbrugere skal stille større krav, ved køb ... det gør jeg selv.

Sådan som jeg ser det så er du rimeligt godt dækket ind mht RAM, dog syntes jeg godt at harddisken kunne være noget større ... især, hvis den skal bruges til spil.

Mit indspark.

Mange hilsner
TheDustyBoy.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. august 2006 - 13:50 #2
GFX kortet er ikke specielt godt.. Du skal gerne have minimum et 7600 eller x1600 for at køre spillene tilfredsstillende..

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=217273 med go7600 kort

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=200569 med x1600 kort

http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=H28wtzBkis5eMY denne er også et rigtigt godt køb
Avatar billede mini-me Nybegynder
28. august 2006 - 13:52 #3
http://www.asusspecialisten.dk/product.asp?product=799&sub=3 <-- lidt flere penge men den kan også trække det meste.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. august 2006 - 14:07 #4
Er prisen helt underordnet er det her du skal kigge http://alienware.dk/product_detail_pages/Area-51_m5550/area-51m_overview.aspx?SysCode=PC-EU-LT-A51M5550&SubCode=SKU-DEFAULT  Det er noget svedigt grej ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. september 2006 - 17:19 #5
respons???
Avatar billede john_gotti Nybegynder
22. september 2006 - 09:28 #6
Tak for svarene, nu købte jeg dog computeren alligevel, men kan man egentlig udbygge eller skifte grafikkortet ud???
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
22. september 2006 - 09:33 #7
Sansynligvis ikke, det er normalt integreret på bundkortet :-(
Avatar billede praetorian Nybegynder
22. september 2006 - 09:39 #8
Ulempen ved AlienWare er at de bærbare kun fåes med engelsk tastatur :(.
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. september 2006 - 11:14 #9
ja, men de har så mange andre fordele, bla kan du på en del af deres modeller slukke for gfx kortet og bruge et onboard kort når du kun surfer osv, dette sparer en del batteri + de har en meget høj blærerøvs værdi he he
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. december 2007 - 13:47 #10
Hallo, hvad med noget respons??