Avatar billede dk-jek Nybegynder
28. august 2006 - 08:48 Der er 9 kommentarer

Ny server kører ikke @mailsend databaser

Jeg har flyttet min Domino til ny server ved at installerer en ny domino, flytte names.nsf, cert.id og server.id og tilsidst rette et par detaljer i notes.ini. Alting kører tilsyneladende fint, men den vil ikke kører @mailsend i diverse agenter. Agenterne kører og genererer de rigtige data, men der kommer ingen mail ud i den anden ende - hvor skal jeg begynde at lede??

JEK
Avatar billede jogii Nybegynder
28. august 2006 - 09:22 #1
Er du samtidig gået fra en major version af Domino til en anden, f.eks. fra R5 til D6?
Avatar billede dk-jek Nybegynder
28. august 2006 - 09:32 #2
Desværre - min lille organisation har ikke råd til at komme videre end R4 - men den har nu også kørt fint, fint i mange år. En dag bliver der nok råd til en upgrade..Det er en ren flytning - eller skulle have været!
Avatar billede jogii Nybegynder
28. august 2006 - 09:42 #3
Så det eneste du ikke har flyttet er NOTES.INI? Eller mente du at du havde rettet nogle få linier i den gamle (flyttede) NOTES.INI?
Har du prøvet at rette agenterne med Designer (bare edit/save)?
Avatar billede dk-jek Nybegynder
28. august 2006 - 09:49 #4
Jeg har bare rettet lidt i den nye ini. Det drejer sig om stier til adressebøger og lidt oplysninger om mit spamfilter ellers ikke noget. Jeg har prøvet edit/save og jeg har prøvet at lave en ny agent med samme indhold - det må være noget med rettigheder. Jeg har netop prøvet at tvangskøre agenten med mig egen ID da kører den fint!
Avatar billede jogii Nybegynder
28. august 2006 - 10:01 #5
Der er mange steder at lede, men da jeg ikke kender til dit erfaringsniveau, så ved jeg faktisk ikke hvor jeg bør starte. Umiddelbart kan det nogle gange vare op til en time at afdække de mulige forhindringer ... med andre ord ville det være nemmere at have hands-on.
Jeg siger det ikke for at udnytte en situation, det vil du kunne se på mange af mine andre svar, men jeg vil i dette tilfælde klart foretrække at være på stedet.
Avatar billede dk-jek Nybegynder
28. august 2006 - 10:06 #6
Fint nok. Ring på 54935755 og spørg efter Jan Erik, så kan vi aftale opgave og pris. Jeg har arbejdet med Domino/Notes i 10 år, mest som applikationsudvikler, så jeg er ofte lidt på hælene når det drejere sig om administration...
Avatar billede jogii Nybegynder
03. januar 2007 - 19:57 #7
Hej Jan Erik, fik du løst dit problem? Den har jeg da helt svedt ud ...
Avatar billede dk-jek Nybegynder
03. januar 2007 - 20:47 #8
!!:-) Det havde jeg også, så jeg fik det vel løst - så vidt jeg husker signerede jeg vist alle baser et par gange...Men jeg er sikker på at det var snakken med dig, der indirekte førte frem til noget der virkede - smid du bare et svar
Avatar billede jogii Nybegynder
03. januar 2007 - 23:52 #9
Jo, nu husker jeg det. Vi fik jo snakket, også om det var en ide at opgradere ;-)