Avatar billede Slettet bruger
27. august 2006 - 23:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere IPer på samme maskine

Hvordan smider jeg flere Iper på samme maskine?
Avatar billede Syska Mester
28. august 2006 - 00:05 #1
man ifconfig

Under Alias ....

Command:
ifconfig fxp1 alias 192.168.200.1
Avatar billede Syska Mester
28. august 2006 - 00:06 #2
svar, hvis det var nok
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2006 - 16:57 #3
Hvis det ikke er samme gateway m.v. hvad er commandoen så?
Avatar billede Syska Mester
28. august 2006 - 17:27 #4
Så skal du jo sættes nogle routes op, om hvornår den skal bruge den anden gateway ....

"man route"

ellers skal du gøre det med nogle firewall regler ( pf og lave redirection alt efter hvad port du går ud på )

man pfctl
man pf.conf

Men hvad er det præcist du prøver på?

Siden du vil have flere gateways på din computer? Man har jo som regl kun 1 default gateway og så nogle andre statiske routes ....

// ouT
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2006 - 19:30 #5
Den udbyder jeg har en server stående hos, har givet mig 2 forskellige IPer på 2 forskellige gateway jeg kan bruge på serveren.

Den skal så kunne svare på dem begge og indenfor en periode sletter jeg så den ene igen.
Avatar billede Syska Mester
28. august 2006 - 21:20 #6
a hva.....

Det her givet ingen mening i min hjerne .....

Har du en server stående hos en internet udbyder? hvor der kører en webserver eller noget ligende?

Gateway bruger du til at komme på nettet med .... Ip på din server har ikke noget med en gateway at gøre .... da gateway bruges så du kan komme på nettet, og derfor har intet at gøre med din server som du har hosting ved din udbyder.....

Der må mangle nogle oplysninger.... er ikke helt klar over hvad det er du skal have lavet....

// ouT