Avatar billede follmann Novice
27. august 2006 - 21:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

PC genstarter

Min pc er begyndt at genstarte uden grund.

Den genstarter nogle gange midt i en opstart af xp andre gange midt i et spil eller når jeg skriver i word. Jeg kan ikke finde noget mønster. Cpu er ca 40 grader Celcius.

Hvor skal jeg starte min fejlsøgning?
Avatar billede jacla Nybegynder
27. august 2006 - 22:08 #1
Du kan prøve følgende råd fra www.arlet.dk

Denne computer > egenskaber > avanceret > start og genoprettelse(indstillinger) - her kan du slå genstart ved systemfejl fra.

XP laver så en fejlmeddelelse i stedet, som du kan læse.
Avatar billede follmann Novice
27. august 2006 - 22:28 #2
Denne funktion er slået fra. Så den vej kan jeg ikke gå, for at få løst problemet. :-(
Avatar billede jacla Nybegynder
27. august 2006 - 23:32 #3
Prøv At sætte din XP cd i drevet, hvis den starter op, skal du bare lukke den ned

Gå i start => Kør skriv sfc /scannow (husk mellemrum ) mellem sfc og /

Så er din systemfiler ihvertfald i orden.

vh

jan

NB! Det kan godt tage et stykke tid,
Avatar billede nva Praktikant
28. august 2006 - 07:55 #4
Test dine ram for fejl - www.memtest86.com
Avatar billede follmann Novice
28. august 2006 - 18:42 #5
Har lige testet /scannow. Der kom ingen melding derfra. Den kørte og lukkede efter gennemførsel uden at sige noget. Så nu er videre til memtest.
Avatar billede follmann Novice
28. august 2006 - 19:15 #6
Hvis jeg har forstået memtest rigtigt, så kører den i ring med tests indtil jeg stopper den.. Jeg lod den køre to tests igennem og den melder ikke fejl. Så der ligger fejlen heller ikke.
Avatar billede nva Praktikant
29. august 2006 - 08:06 #7
Så kan det evt. skyldes din strømforsyning.
Avatar billede jha Nybegynder
29. august 2006 - 08:14 #8
Prøv evt. med en virusscanning. Nogle vira er meget godt maskeret og rigtig onde...
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
29. august 2006 - 14:44 #9
Jeg har haft samme problem tror det var fordi jeg havde fået installeret en forkert grafikkork driver så jeg hentede den nyeste hos nvidia og har ikke haft problemet siden da.
Avatar billede follmann Novice
29. august 2006 - 16:54 #10
Jeg prøver da lige en grundig scanning med mit Avast antivirus, selv om den kører i baggrunden hele tiden.
Avatar billede follmann Novice
29. august 2006 - 17:04 #11
Det burde heller ikke være strømforsyning, da jeg har en 500w PSU, der ikke er mere end 1½ måned gammel. Og jeg har ikke nogen for for casemodings til at trække strøm. Kun 2 HD, bundkort med tilhørende køl på CPU.
Avatar billede jacla Nybegynder
29. august 2006 - 18:04 #12
Hvad er der sket forud for dens genstarten, er der tilføjet hardware / software eller er det en pludselig fejl ?
Avatar billede follmann Novice
29. august 2006 - 18:58 #13
Jeg vil nok kalde det en pludselig fejl. Jeg har godt nok installeret det hele i et nyt tower for godt en måned siden. Og kan ikke lige huske om den har gjordt det inden. Men det undrer mig, at det er pludselig den gør det. Det kan være midt i jeg skriver en mail eller lige har startet et spil op. Intet der indikerer softwareproblem.
Avatar billede jacla Nybegynder
29. august 2006 - 21:04 #14
Prøv fra en ende af:

Har du sat ekstra RAM i, kan du prøve at fjerne dem og rense dem med et viskeledder, det samme kan du gøre med dit grafikkort. Prøv at kontrolere din CPU om den er rigtigt monteret med køler.

PSU TEST: http://www.dvhardware.net/articles5.html

http://www.majorgeeks.com/download215.html

vh
Avatar billede follmann Novice
29. august 2006 - 22:47 #15
Cpu skulle gerne være kølet ok... min temp måler siger 36 grader ved småaktiviteter og lige over 60 grader, hvis jeg laver en varmetest på cpu, med det link fra majorgeeks.
Avatar billede follmann Novice
29. august 2006 - 22:48 #16
og så har  jeg endda slået mine to kabinet blæsere fra.
Avatar billede follmann Novice
14. december 2006 - 18:24 #17
Jeg lukker igen.