Avatar billede ascii Nybegynder
27. august 2006 - 18:18 Der er 10 kommentarer

Hvad er nu det.. Error

Hejsa...

Jeg har et problem med at loade min side efter jeg har flyttet den over på en ny FTP-server.

Nedenstående fejl kommer

Hvad er problemet?

HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP error
Apache

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x80004005)
SQLState: IM002 Native Error Code: 0 [DataDirect][ODBC lib] Data source name not found and no default driver specified
Connections/connCMS.asp, line 42

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; i-NavFourF)

Page:
GET /sharp/default.asp

Time:
Sunday, August 27, 2006, 6:15:04 PM
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2006 - 18:20 #1
ser ud som om at serveren ikke understøtter samme type database - kører du med access hvor der kun er adgang til MySQL eller lignende?
Avatar billede ascii Nybegynder
27. august 2006 - 18:25 #2
Ja det er en access DB jeg kører med.
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2006 - 18:31 #3
og du kører på en Apacha-server - er du sikker på at du har adgang til at bruge access på serveren?
Avatar billede ascii Nybegynder
27. august 2006 - 18:33 #4
Det er måske der den ligger,,,, tjekker lige op på det.
Avatar billede ascii Nybegynder
27. august 2006 - 18:38 #5
Har tjekket det og de understøtter ikke access... Kan man konvetere det rundt på en måde eller er det komplet umuligt.... Det er en lille DB det drejer sig om.
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2006 - 18:41 #6
du har formentlig en mysql database til rådighed og dertil kører mange et admin-system hvor der vistnok er mulighed for at kopiere udseendet fra en access-database direkte over. Alt du så (måske) ellers skal gøre er at tage et kig på webhotellets supportsider om hvordan du forbinder til mysql-databasen.
Avatar billede keysersoze Guru
13. september 2006 - 11:45 #7
kommet videre?
Avatar billede ascii Nybegynder
13. september 2006 - 20:26 #8
Undskyld det sene svar.. Fandt ud af at Web_hotel ikke understøtter access.
Lig et svar og jeg kvitterer
Avatar billede keysersoze Guru
14. september 2006 - 19:12 #9
svar :)
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2006 - 02:11 #10
?