Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 12:20 Der er 70 kommentarer og
1 løsning

Domain HJÆLP!!!!

Hej.
Jeg vil gerne have et domæne. (Det var fandme også på tide)....MEN hvor skal jeg købe det!!
http://www.oneklik.dk
eller
http://www.domainpoint.dk    ????????
Jeg har selv kigget der lidt....men jeg skal have det mest billige domæne!
Jeg kan ikke rigtig finde ud af det. For på Domainpoint.dk står der at det koster 100 kr. om året!!.....passer det?
Nååh men......
Din opgave bliver at gå der ind for mig og læse alt og så sige til mig hvad du syntes er bedst!

Nicolair
Avatar billede jemt Nybegynder
15. maj 2001 - 12:25 #1
Tjek www.1klik.dk
(9 kr for et domain)
Avatar billede jemt Nybegynder
15. maj 2001 - 12:27 #2
Nej, det er i hvertfald for dyrt!
Ved 1klik.DK betaler du vist 69 Kr,- med moms, og så 40 kr,- om året til DK-Hostmasters!
Avatar billede hojben Novice
15. maj 2001 - 12:33 #3
Dovenskaben længe leve!!!
Avatar billede jemt Nybegynder
15. maj 2001 - 12:38 #4
Hojben: Hvad mener du?
Avatar billede hojben Novice
15. maj 2001 - 12:41 #5
Nicolair ku lige så godt selv lure på deres sider istedet for at spilde 30 point herinde og få præcis information.
Avatar billede jemt Nybegynder
15. maj 2001 - 12:44 #6
Det kunne jeg da selv finde på :o)
Det er 10000 gange lettere at få nogen til at finde det billigste for sig!
Det tager laaaang tid at kigge alle danske sider igennem, ikke? :o)
Avatar billede hojben Novice
15. maj 2001 - 12:47 #7
Din opgave bliver at gå der ind for mig og læse alt og så sige til mig hvad du syntes er bedst!

Der er jo mange udbydere med forskellige priser etc. og for 30 point er det en lille klat point til hver.
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 12:49 #8
hallooooo.....jeg er bare ikke så god til alt det der læsning!!!!
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 12:51 #9
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 12:55 #10
Hvad er bedst??????....1klik eller Domainpoint ?
Hvad er priserne per år????
Avatar billede lars_r Nybegynder
15. maj 2001 - 12:59 #11
De 40 kr. om året til DK-hostmaster skal du betale, ligemeget om du får dit domæne gennem 1klik.dk eller ej.

Skulle jeg selv have et nyt domæne, ville jeg nok købe det gennem 1klik.dk, selvom jeg indtil videre er udmærket tilfreds med pi-web.dk (hvor jeg sidst har købt både domæne og webhotel). Jeg har tidligere købt domæner gennem team-internet.dk, men de indførte pludselig nogle \"underlige\" gebyrer (\"vedligeholdelse af domæne\"), så dem vil jeg nok ikke bruge mere.
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:02 #12
FEDT Lars!!!
Er pi-web.dk gratis eller hvad siger du?
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:03 #13
Lars----> Er domænet gratis????
For altid?
Avatar billede hojben Novice
15. maj 2001 - 13:04 #14
Nej.. Du vil altid blive promptet for 40,- + moms fra DK-Hostmaster..
Avatar billede hojben Novice
15. maj 2001 - 13:04 #15
årligt that is
Avatar billede lars_r Nybegynder
15. maj 2001 - 13:05 #16
Nej, Pi-Web er billigt - men ikke gratis. Alting foregår tilsyneladende automatisk, så Pi-Web har ikke de store udgifter til lønninger. Helt gratis tror jeg ikke at nogen er; hvis du finder nogen, vil jeg meget gerne vide det ;-)
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:06 #17
Altså kan jeg få et gratis domæne hos dem som hedder www.det-jeg-vil.dk ????
Avatar billede hojben Novice
15. maj 2001 - 13:08 #18
der er udbydere som gir gratis domæne mod at du bestiller webhotel hos dem også.. Men du vil ALTID blive opkrævet 40,- + moms fra DK-Hostmaster... (hvis det er et .dk domæne)
Avatar billede lars_r Nybegynder
15. maj 2001 - 13:08 #19
Ikke gratis! Men kr. 9,- (hos 1klik.dk) er da næsten gratis.
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:14 #20
Lars r-----> www.domainzero.com det er gratis i et år.....du skal bare bo i USA!!!!...men du kan snyde lidt....du skal bare have en COM Mail eller sådan noget!!!

--------------------------------------------
Jeg ved at det er 40 kr. til Hostmasters....men kun årligt IK?
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:17 #21
Lars r -----> det er bare fordi en af mine venner siger at man betaler alt for meget hos 1klik, det var noget med moms eller sådan noget!

Hojben ----- OK!
Avatar billede lars_r Nybegynder
15. maj 2001 - 13:18 #22
Hvis man er momsregistreret betyder momsen vel ikke så meget ;-)
Avatar billede hojben Novice
15. maj 2001 - 13:19 #23
hvis man er momsregget betyder priser vel heller ikke så meget. !
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:22 #24
OK.....jeg køber et domæne hos iklik OK?
Avatar billede hojben Novice
15. maj 2001 - 13:25 #25
domænetduvilkoebe.dk kr. 49,-
Henvisning (pege-domæne) (for 12 måneder) kr. 468,-
I alt til betaling (ekskl. moms) kr. 517,-

domænetduvilkoebe.dk kr. 49,-
Tilknyttet webhotel (for 12 måneder) kr. 996,-
I alt til betaling (ekskl. moms) kr. 1045,-

Regn den selv ud*S*
Er de stadig billigst ?
(www.1klik.dk)
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:25 #26
Men hvad med betalingen???
Kommer der en regning eller hvad???
Avatar billede hojben Novice
15. maj 2001 - 13:25 #27
du får tilsendt en faktura
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:26 #28
OK TAK Hojben....men jeg vil ikke have et henvisning.......bliver det så ikke bare 50 kr. per måned ialt?????
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:27 #29
OK
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:29 #30
og så bliver det 600 kr. per år.
+ moms til Hostmasters - 40 kr.
----------------------- ===
640 kr. per år?
Avatar billede hojben Novice
15. maj 2001 - 13:29 #31
Hvad vil du så med domænet ?
Samlet pris hvis du kun skal regge det og intet andet er 49,- + moms = 61,25
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:34 #32
LÆS HER:
Hvis det der bliver ca. 700 kr. per år! (1klik)

Er det så ikker bedre her???
www.domainpoint.dk

Domænet koster kr. 299,- det første
år inkl. et års afgift til DK Hostmaster.
Efterfølgende koster domænet kr. 99,- pr. år.
Avatar billede nicolair Nybegynder
15. maj 2001 - 13:55 #33
HJÆLP MIG NU! IK????
PLEASE
Avatar billede nickti92 Nybegynder
15. maj 2001 - 14:32 #34
hmmm... jeg vil mene det er alt for dyrt.... send en mail til martin@forsent.dk... et såkaldt pege domæne behøves ikke at koste mere end 99.- + moms en gang for alle.
Avatar billede lars_r Nybegynder
15. maj 2001 - 14:36 #35
Hvad skal du bruge domænet til? Hvis du bare skal have det, kan du vel ikke finde det billigere end 1klik.dk??
Avatar billede qzar Nybegynder
15. maj 2001 - 14:37 #36
Køb det uden tvivl hos www.buydomains.dk
de er helt klart de bedste!

Registrerer du dit domæne hos BuyDomains.dk, får du fuld kontrol over dit domæne. Gratis redelegering og brug af vores DNS servere uden ekstra udgifter, og du kan selv sætte det op via vores online administration.

Når du har bestilt dit domæne får du 3 gratis pop3 konti, som du kan checke via dit e-mail program eller via vores webmail.

Priser:

dk domæne: oprettelse kr 59. årlig afgift kr 40.

det vil sige at du køber domænet for 59 kroner og så skal du blot betale 40 kr en gang om året. OG DET VIRKER!

Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2001 - 00:00 #37
kan kun sige www.web-sale.dk  :o)
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 16:18 #38
Qzar....det lyder fedt!
Nickti92---->>>hvad mener du? 100 kr. og så aldrig noget mere?
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2001 - 17:41 #39
nicolair> Jeg tror han mener for domænet...  For afgiften til DK-Hostermater kommer direkte fra dem og den kan han nok ikke lige skaffe af vejen.
Avatar billede klas Juniormester
16. maj 2001 - 17:46 #40
jeg kan kug sige www.azero.dk . .bruger dem selv . .de er billige og helt ok . .evt. http://azero.dk/default.asp?partner=klas.dk  .. hvis du vil bruge mig som reference :)
Avatar billede nickti92 Nybegynder
16. maj 2001 - 18:20 #41
Nej jeg mente 99.- + moms for DNS oprettelse og registrering af domæne, de efterfølgende år betaler man selv afgiften til Dkhostmaster
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 18:37 #42
Altså hos Oneklik er det kun 9 kr. for et domæne!

Og så kun 40 kr. per år eller hvad?

-----------------------------------

Gazar---->Og de 40 kr. er til DK Hostmasters????

-----------------------------------
Jamen 100 kr. er da meget når man kan få et hos Oneklik for 9. kr.

Men mit sprøgsmål er: Når man har købt et domæne hso Oneklik for 9 kr. skal man så bare betale 40 .kr om året??????????????????
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
16. maj 2001 - 18:39 #43
ja, hos buydomains er der kun den ene udgift til dem: 59kr i oprettelse derefter KUN 40kr til DK-HOSTMASTER

Bruger dem selv, og de har aldrig været nede!

Avatar billede nickti92 Nybegynder
16. maj 2001 - 18:41 #44
du får ikke DNS oprettelse med for de 9 kr. Du køber kun domænet til den pris uden nogen form for service..
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 18:44 #45
T P ----> 40 kr. om året?
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 18:47 #46
......øhh ok jeg tror jeg snupper BuyDomains! (Måske)
Nogen der har egen server, hvor jeg kan være? heh
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
16. maj 2001 - 18:50 #47
jeg har, men den er ikke ret hurtig, en apache på windows 95 med php mm.

Og du får kun lov hvis du ikke har ret meget trafik og ingen download over 100kb!

den er på en adsl 384/128 dvs. 16kb upload til brugeren i gode tider :-)
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 18:53 #48
Jeg har lige læst dette på BuyDomain.dk:
BuyDomains.dk is a American firm and is not registered in Denmark. Therefore we cannot charge sales tax on our services. The price listed in US Dollars on the invoice at the time of purchase is the price you pay.

Dette: \"The price listed in US Dollars on the invoice at the time of purchase is the price you pay\" betyder da at jeg skal betale med dollars IK???, altså at det bliver mere end 40 per år IK?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
16. maj 2001 - 18:53 #49
hvis du vælger bydomains.dk så brug lige min ref. 57771
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 18:54 #50
ok tak T P
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
16. maj 2001 - 18:55 #51
nej, det eneste det betyder er at når du betaler de 59kr bliver de omregnet til dollars automatisk..

De 40kr årligt går som sagt direkte til dk-hostmaster!
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 18:56 #52
Igen noget med BuyDomains:

All prices for the Plans are listed online at http://www.buydomains.dk and are stated in DK Kroner. These prices are subject to change from time to time, and different pricing may apply to any renewal of service beyond the initial term Customer has chosen. All payments are to be made in US dollars and the current exchange rate will apply.

Der står at de kan ændre priserne når de har lyst IK??????????
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2001 - 18:57 #53
jojo, det kommer an på renten i USA *gg*

Den er lige steget  :o)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
16. maj 2001 - 18:57 #54
det er fordi de også har webhoteller!
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 18:59 #55
OK!
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 19:02 #56
Men se her:
http://www.1klik.dk/itsektion/domain/prisliste.asp
Der står at deres Priser kan stige op eller ned!
IK????????
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 19:03 #57
Og se også lige!
Der står at deres priser er ekskl. moms!
Hvad ligger Momsen på????????
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2001 - 19:03 #58
Der stå, at hvis en registrator sætter prisen op, så vil du modtage en ekstra regning.
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 19:04 #59
(Jeg er glad fordi I hjælper mig)
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2001 - 19:04 #60
moms.

Beløbet * 1,25 = pris med moms..  Alle har efterhånden ex moms.
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 19:05 #61
Hvad er best Buydomain.dk eller 1klil.dk ????
Hvad skal jeg tage???
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2001 - 19:06 #62
Hvis du vil handle dansk så tag 1klik.dk eller web-sale.dk :o)

Men ellers så brug buy, men alle er ca. ligegode omkring DNS
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 19:06 #63
1klik.dk....sorry
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 19:07 #64
Men ved 1klik kan priserne stige jo....det er jo ikke godt
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2001 - 19:09 #65
Det skal du ikke regne med at de gør..

Det samme kan de sikkert hos Buy, men de oplyser det bare ikke så tydeligt (tror jeg)
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 19:09 #66
ok......jeg tager www.oneklik.dk
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 19:10 #67
Tak alle sammen! ses
Avatar billede nicolair Nybegynder
16. maj 2001 - 19:11 #68
jeg giver ikke pointne før jeg HAR købt domænet!
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. maj 2001 - 19:11 #69
hvorfor ikke? Det kan jo tage Laaaaaaaaaaaang tid. Og du har jo fundet din udbyder
Avatar billede nicolair Nybegynder
17. maj 2001 - 15:57 #70
jamen jeg er ikke sikker endnu!
Jeg skal først lige checke noget!
Avatar billede nicolair Nybegynder
29. maj 2001 - 15:50 #71
GODT!!! Har købt et domæne!
www.oneklik.dk!!!

jeg synes at Bacardil har fortjent pointne!!!