Avatar billede hyggehesten Nybegynder
26. august 2006 - 20:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Billedgalleri script

Nu står jeg og mangler et godt billedgalleri script som minder om Coppermine. Jeg har brugt coppermine længe, men nu står jeg og skal bruge et til ASP. Jeg har både access MySQL til rådighed.

Nogle der kender et godt et ?
Avatar billede jowii Nybegynder
26. august 2006 - 20:42 #1
Hvis du leder efter et normalt script, er der et godt et der hedder Jalbum.

Jeg ved ikke hvor stærk du er i kodning, men dette her er i hvert fald et, du kan gå lige til. Det er enkelt, hurtigt og så er det et smadderflot design ;)

Mvh. Jowii
Avatar billede jowii Nybegynder
26. august 2006 - 20:42 #2
Kan findes her:

www.jalbum.net
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
26. august 2006 - 21:02 #3
Well, lige som jeg ser hurtigt på det minder det mere om simpleviewer end coppermine (ret mig hvis jeg tager fejl)

Coppermine ser sådan ud:
http://billeder.kemo.biz/htx/

Altså, jeg vil have en admin sektion ONLINE, hvor jeg kan tilføje billeder. Som jeg lig ehurtigt så var det ikke tilfældet med Jalbum ?
Avatar billede madeindk Nybegynder
26. august 2006 - 22:35 #4
Jeg kender dette galleri, det hedder i-Galleri - har kørt med det selv, indtil jeg programmeret mit eget. Det virker fint og kræver ikke rigtig noget udover din server skal understøtte .mdb databaser (Access) ... Det kræver dog også nogle lidt specielle komponter: ASPImage, ASPJPEG og CrazyBeaver - tror det kan slåes fra, men det er smart at have hvis man vil ha lavet en lille model (thumbnail) af billedet - har aldrig selv haft brug for det da jeg har disse komponenter installeret.

Yderligere specifikationer kan læses her: http://www.b-cp.com/igallery/system.asp
Download af systemet kan ske her: http://www.b-cp.com/igallery/download-count.asp
Fuld demo af systemet kan ses her: http://www.b-cp.com/igallery34/igallery.asp

Håber det er noget der kan bruges :-)
Avatar billede jowii Nybegynder
26. august 2006 - 22:42 #5
Nej, i Jalbum laver du det hele på din egen pc, og smækker det derefter op på nettet ;)
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
27. august 2006 - 22:57 #6
jowii -> Kan jeg ikke bruge til noiget
madeindk -> Svarer lige når jeg får min webudbyder til at tage sig sammen så jeg kan lave chmod ;/
Avatar billede madeindk Nybegynder
28. august 2006 - 06:36 #7
Hyggeliste -> Det er bare helt i orden.
Avatar billede madeindk Nybegynder
28. august 2006 - 06:36 #8
* Hov, hyggehesten :-)
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
28. august 2006 - 16:59 #9
well, jeg vil helst have så jeg kan lave underkategorier..

F.eks.

Hovedkategori:
Fødselsdage

Underkategori:
Morten d. blablabla
Avatar billede hyggehesten Nybegynder
10. september 2006 - 13:44 #10
Nå, lukker. ingen brugbare svar.