Avatar billede karkri Nybegynder
26. august 2006 - 16:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formatering af flettefelt

I forbindelse med brevfletning i word, har jeg nogle tidsdata i et excel-regneark. Tiden er i sekunder eller formateret som tt:mm:ss.
Eksempelvis 92 eller 00:01:32 (Resultatet af =TID(0;0;92)).
Hvis jeg fletter det formaterede felt ind i word, er resultatet: 12:01:32 AM. Hvis jeg fletter sekunderne ind, er resultat naturligvis 92.

Det optimale resultat er 1:32, men 00:01:32 er tilfredsstillende.
Når jeg får vist feltkoderne ser det således ud:
{ MERGEFIELD "DI1" }

I Word hjælpen står der at man kan formatere 0945 til 09:45 PM med (\@ "h:mm am/pm").

Hvordan skal mine feltkoder se ud?
Avatar billede rvm Nybegynder
27. august 2006 - 12:43 #1
Således:

{MERGEFIELD "DI1" \@ "h:mm am/pm"}
Avatar billede karkri Nybegynder
27. august 2006 - 15:08 #2
Det er da et stykke af vejen ;-)

{MERGEFIELD "DI1" \@ "h:mm:ss"}
Resultatet er fortsat at 00:01:32 bliver vist som 12:01:32 - altså engelsk format.
Da jeg skal bruge det til dokumentation af løbstider på et diplom, vil deltagerne nok ikke være så glade for at 1 minut og 32 sekunder bliver vist som 12 timer, 1 minut og 32 sekunder.
Avatar billede karkri Nybegynder
27. august 2006 - 15:09 #3
{ MERGEFIELD "DI1" TIME \@ "HH:mm:ss"} giver mig den ønskede formatering.