Avatar billede petersen_f Nybegynder
25. august 2006 - 12:41 Der er 14 kommentarer

Installation - WIN_XP_PRO

Jeg har haft installeret en linux distribution kaldet Fedora.
Nu hvor jeg skal have Win XP Pro på igen, fungerer det knapt så optimalt som førhen. Sætter Win Boot CD i drevet, booter, vælger "Tryk på en tast for at starte fra cd...", og pc'en går derefter umiddelbart i sort skærm...
Hvad er det lige jeg ikke helt kan se / forstår ?
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 12:53 #1
Det er 2 forskellige filsystemer i WIN XP (Fat 32 og NTFS) Linux har sit eget.

Jeg mener at KillDisk kan klare opgaven se evt. www.helgec.dk

vh

Jan
25. august 2006 - 15:29 #2
Avatar billede jacla Nybegynder
25. august 2006 - 16:52 #3
NB! Den fjerne også partitionerne, bare så du er opmærksom på det :)
Avatar billede petersen_f Nybegynder
26. august 2006 - 14:06 #4
Ja nu har vi så prøvet den mulighed, men funktionel var den ikke.
Operating System not found..
Den opstarter stadig ikke WIN XP PRO Installation........
Har slettet dem individuelt og "hele disken" med denne såkaldte "KillDisk"
26. august 2006 - 14:42 #5
Avatar billede petersen_f Nybegynder
27. august 2006 - 11:20 #6
Jeg når ikke engang til, "Tryk på en tast for at starte fra cd..".
Det lader til at den stadig bare forsøger at opstarte linux, men det kan den så ikke nu eftersom disken er slettet, men der ligger åbenbart stadig "rester" tilbage.. Før jeg brugte KillDisk, kunne jeg komme til "Tryk på en tast for at starte fra cd..", men så gik den også i sort derefter.
27. august 2006 - 12:06 #7
KILLDISK vil normalt ikke 'efterlade' noget ...

Check i BIOS at CD-rom er 1. opstarts enhed ...
Avatar billede petersen_f Nybegynder
27. august 2006 - 15:50 #8
CD-Rom er opstartsenhed nummer 1.
Forsøger igen på ny med KillDisk kan jo være det hjælper..
Avatar billede jacla Nybegynder
27. august 2006 - 16:21 #9
held og lykke
06. september 2006 - 12:42 #10
Hvad endte denne tråd med ? Er jo stadig 'åben' !!!
Avatar billede petersen_f Nybegynder
08. september 2006 - 11:15 #11
Undskyld, har haft en del at se til.
Dette problem er løst, ved ikke hvad fejlen var, men kørte KillDisk 3 gange og derefter kunne jeg så installere min XP, den fjernede åbenbart ikke det hele ved første forsøg.. Men tak for hjælpen :)
08. september 2006 - 19:27 #12
Ping...

(Det var et [svar]...)

Deles med andre...
Avatar billede petersen_f Nybegynder
14. september 2006 - 16:06 #13
Tak for opmærksomheden..
29. oktober 2006 - 23:49 #14