Avatar billede team-temp Nybegynder
24. august 2006 - 18:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Der er internet på men ikke i explore?

Jeg har problemet med en Server hjemme hos mig, den kan simpelhen ikke gå ind på nogle hjemmesider eller få forbindelse til Microsoft Aktiverings pjat. Men den kan godt downloade opdateringer til diverse virus/firewall programmer.

Har ADSL tele2

Tak på forhånd :=)

//TEAM-TEMP\\
Avatar billede team-temp Nybegynder
24. august 2006 - 18:18 #1
Ejj pis. Sry lorte afdelling :D
Avatar billede tribalroots Nybegynder
24. august 2006 - 19:08 #2
:D

Tjek dine DNS
Avatar billede Syska Mester
24. august 2006 - 20:46 #3
LOOOOOOOOOOL, dagens griner
Avatar billede team-temp Nybegynder
26. august 2006 - 20:12 #4
ahha. Vi more os hva ;)
Avatar billede Syska Mester
27. august 2006 - 23:24 #5
Ja, det må man sige .... og jeg er da glad for at der er nogle til at underholde mig

// ouT
Avatar billede langbein Nybegynder
02. oktober 2006 - 12:40 #6
Skulle likt å vite hvordan man går fram for å installere (MS ?) Explorer på FreeBSD.

Ellers, det at man ikke får aktivisert FreeBSD hos Microsoft det er vel nokså naturlig. Den er jo gratis :-)

I alle tilfeller hvis den ene eller den andre Explorer eller webbrowser ikke fungerer så pleier jeg uavhengig av operativsystem og merke og modell å benytte følgende framgangsmåte:

Gå inn i Dos eller Bash eller sh, hva det nå måtte være og tast inn:

1. "ping www.vg.no"

2. "ping 193.69.165.21"

Hvis du får svar i det første tilfellet så er alle ting ok med forbindelsen din.
Hvis du får svar bare i det andre tilfelelt så er det noe feil med dns oppsettet ditt.

Hvis du får svar på ping i det første tilfellet, da er det enten noe feil med web browdseren din,eventuelt oppsettet av denne eller det er FreeBSD personal firewall som eventuelt er satt opp til ikke å slippe deg ut på nett. Ettersom jeg ikke tror at FreeBSD personal firewall overhodet finnes, så ville jeg ikke tro at det er grunnen.

MVH FreeBSD avdeling for nybegynnere (har bare brukt den en uke, men den kjører veldig bra :-)