Avatar billede hejjjj Nybegynder
15. maj 2001 - 10:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer men \"ingen\" sikkerheden ???

Vi har lige lavet et opslag i access DB.
DB er uden sikkerhed, DB filerne er oprettet med READ- access for alle bruger.  DB er tilknyttede via en ODBC opsætning ( uden password)Nu er problemet at hvis en alm. bruger laver et opslag i DB bliver der bedt om login. Hvor kan problemet ligge på maskinerne, ASP eller er det access........
ASP programmet benytter ODBC opkopling uden userid og password.
Avatar billede keysersoze Guru
15. maj 2001 - 10:37 #1
jeg tror ikke jeg er helt med - men er det dataen i db\'en du er bange for eller er det for at nogle skal stjæle db\'en?
Avatar billede hejjjj Nybegynder
15. maj 2001 - 10:39 #2
nej vi har ikke lavet nogen form for sikkerhed men aligevel beder den om login
Avatar billede larsen Nybegynder
15. maj 2001 - 10:46 #3
-->hejjjj
Hvilken Access kører du/I (97/2000)?
Avatar billede hejjjj Nybegynder
15. maj 2001 - 10:49 #4
97 på de fleste maskiner 2000 er der lidt flere problemer med :0)
Avatar billede larsen Nybegynder
15. maj 2001 - 11:08 #5
-->hejjjj
Hvilken streng bruger du for at åbne forbindelsen til DB\'en ?
Avatar billede hejjjj Nybegynder
15. maj 2001 - 11:39 #6
strConnection = \"Data Source=HEK;UserID=;Password=;\"

Set objConn = Server.CreateObject\"ADODB.Connection\")
objConn.Open strConnection

Set objRS = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
Set objRS.ActiveConnection = objConn

Avatar billede hejjjj Nybegynder
15. maj 2001 - 15:30 #7
Lukker spørgsmålet :o(
Avatar billede hejjjj Nybegynder
15. maj 2001 - 15:31 #8
glemte at svare