24. august 2006 - 01:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Brugerprofil kan ikke findes af Windows XP

Min PC har hidtil fungeret rimeligt, men efter at den i eftermiddag frøs en gang måtte jeg genstarte den. Da jeg ville logge ind på min normale brugerprofil, fik jeg svaret, at Windows XP Pro (DK) ikke kunne finde profilen (som er en profil med adm.rettigheder).

Jeg har forsøgt at se forskellige steder, reg.databasen (som jeg absolut ikke er ekspert i), "Dokumenter og Settings" m.v. for at finde fejlen, men har ikke fundet noget, jeg ville pille ved.

Hvor skal jeg mon lede efter fejlen, og hvordan kan den afhjælpes. Det kan tilføjes, at jeg ikke har problemer med at logge ind på andre brugerkonti på den samme maskine. Og jeg er forberedt på håndarbejde, hvor jeg skal ind og sidde og rette i opsætningsfiler her og der.

Med venlig hilsen
Cecilie
Avatar billede gratis Nybegynder
24. august 2006 - 05:32 #1
prøv i første omgang at køre et disktjek på maskinen, sådan her:

|Startmenu|Kør| skriv,    cmd /k chkdsk /r    , i vinduet der kommer op svare du J som ja til at det skal gøres når maskinen blir genstartet, genstart masikinen.Det ka godt ta lang tid (1-2 timer) alt efter hvor stor harddisken er.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. august 2006 - 05:37 #2
Havde samme fejl på konens computer. det skyldes en defekt RAM klods der var skyld i at hendes brugerprofil var blevet gemt forkert til harddisken!

Scan Ram for fejl. Hent www.ultimatebootcd.com boot på den og scan ram med memtest86.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. august 2006 - 05:50 #3
Eller prøv evt. en systemgendannelse:

Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. august 2006 - 06:51 #4
Hvis det er en RAM fejl vil en system gendannelse ødelæggen en profil der ellers ville kunne bruges når man har udbedret fejlen (skiftet RAM)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 07:59 #5
james t dk,
hvordan skulle en systemgandannelse lige kunne ødelægge brugerprofilen ???

nu ligger profilen på harddisken hele tiden, det er ikke sådan at profilen bliver loadet ind i ram, og slettet fra HDD, for så at blive skrevet til HDD inden man lukker ned.

anbefaler at gøre som "gratis" forslår,  og genstarte.
Virker det ikke, så kik i documents and settings, og se om du kan finde din profil her.

kan du ikke se profilen her, så gør som vejmand forslår.
Avatar billede haverslev Novice
24. august 2006 - 08:35 #6
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. august 2006 - 08:47 #7
Arh Henrik, Du har ret, jeg er vist ikke for frisk.

Men når windows lukkes gemmes profilen ned igen (med eventuelle ændringer) og der går det så galt igen, hvis der er korrupt ram, hvilket så vil betyde at man også næste gang skal starte fra systemgendannelse!!!
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 09:41 #8
det er rigtigt !  (det var også sent du postede he he)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. august 2006 - 10:07 #9
faktisk var det tideligt. skulle jo på arbejde.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 10:18 #10
ha ha ha.....
24. august 2006 - 10:48 #11
Foreløbig tak allesammen. Jeg vil nu afprøve nogle af de forskellige forslag og se, hvem som skal have præmien. :) I første omgang er jeg ved at hente James's forslag, UltimateBootCD.
Håber det snart lykkes mig at komme ind på min rigtige brugerkonto.

mvh
Cecilie
27. august 2006 - 14:28 #12
Hej Vejmand,
det var dit forslag, som ledte til løsningen af mit problem. Så vær sød at lægge et svar, så jeg kan give dig dine points.
mvh
Cecilie
Avatar billede vejmand Juniormester
27. august 2006 - 15:52 #13
Okay, godt du fik det fikset.  :-)