Avatar billede leifowitz Nybegynder
24. august 2006 - 00:38 Der er 10 kommentarer

kan ikke boote på win xp pro

Efter at have forsøgt at installere win 98se med partitionmagic 8 på en anden partition end xp pro (samme disk)kan jeg nu ikke starte. Efter selv at have forsøgt at lave en speciel bootdiskette kommer nu i det mindste denne melding: "Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
<Windows-rod>\system32\hal.dll
Geninstaller en kopi af ovenstående fil"
Hvordan gør jeg det, meget gerne trin for trin svar. Tak
Avatar billede gratis Nybegynder
24. august 2006 - 05:43 #1
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 08:37 #2
Og hvis det ikke hjælper så prøv med den cd der omtales på http://www.it-knowlegde.dk/ntldr_mangler.html
Avatar billede overclockdk Nybegynder
24. august 2006 - 09:50 #3
boot på skiven skriv

C:/fixboot
eller
C:/boot.cfg

den skulle gerne kunne hjælpe dig!
Avatar billede leifowitz Nybegynder
24. august 2006 - 11:13 #4
Hej gratis. jeg er selvfølgelig begyndt med dit råd. Det ser ud til at mit eksperiment med pm 8 har haft det resultat bl.a. at C: nu er H: i hvertfald kommer denne linie H:\WINDOWS>. Desværre ved jeg ikke hvad bogstav mit cd drev har, og jeg har også 2 cd-drev på pc, så jeg har forsøgt med div. bogstaver, men så skriver den sti ikke fundet eller fil etc. Hvad nu? Kan jeg se cd-drev bogstaver et eller andet sted?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 11:37 #5
Avatar billede leifowitz Nybegynder
24. august 2006 - 12:12 #6
Jeg prøvede nu at skrive som cd-drev C: og fik svaret "filen kunne ikke udvides"
Hvad er det næste? Jeg skrev også cd-drev F: og fik svaret "der er ingen diskette eller cd i drevet" Jeg har jo 2 cd-drev.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 13:13 #7
Jeg tror du får mere hjælp hvis du skriver hvem du henvender dig til - også at komme med partitionsoplysningerne
Avatar billede leifowitz Nybegynder
24. august 2006 - 17:20 #8
Hej gratis, helgec og overclock.dk
Ved en guddommelig inspiration fik jeg den ide, at lave de 2 PM bootdisketter på min anden pc og ved hjælp af dem kom jeg ind i den "døde" pc og eksperimenterede lidt. Jeg udvidede den partition med xp som blev betegnet hidden, dvs. først ændrede jeg den til unhidden, til også at omfatte de ca. 500Mb som var FAT 32 beregnet til win98se, og da den blev kaldt "none" lavede jeg den til active.. i hvertfald kunne jeg så bagefter køre win xp teparer og nu er alt som før. Hvad gør jeg nu med points? Og iøvrigt tak.
Avatar billede gratis Nybegynder
24. august 2006 - 17:42 #9
ska ikke ha point, gi dem til de andre, godt du fik det til at virke ;)
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2006 - 18:39 #10
ingen løsning = ingen point