Avatar billede pheen Nybegynder
22. august 2006 - 08:40 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

DFS Fejl.

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål...
Jeg har mistet en filserver (#2) i weekenden og skulle gerne få en ny strømfors. i idag. Jeg har en anden filserver (#1) som den replikerer med. Men de ændringer der er lavet siden weekenden, bliver de så slettet? - for der står flg. i eventvieweren:

The File Replication Service is having trouble enabling replication from FIL2 to FIL1 for e:\fil using the DNS name fil2.xx.dk. FRS will keep retrying.
Following are some of the reasons you would see this warning.

Så er lidt i tvivl om den vil slette det da det virker lidt som om FIL2 er "primary", eller skal det bare forståes sådan at den ikke kan få fat i 2'ern og den går efter nyeste ændringer?
Den kører lige nu DFS-Ring-Topologi og den der står først er: Fra FIL1 Til FIL2?

Håber i kan hjælpe...
/Martin M
Avatar billede venturer Nybegynder
22. august 2006 - 09:59 #1
Det skulle gerne betyde at det bare er FIL2 den ikke kan få fat i. Det plejer at være sidste nye der bliver replikeret over den ældre.
Avatar billede pheen Nybegynder
22. august 2006 - 13:18 #2
Tja...
iflg. MS så er der åbentbart nogen med at det kommer an på hvilken type DFS man kører...
http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/en/Library/1aa249c0-40f3-4974-b67f-e650b602415e1033.mspx

Men det ser ud som om det virker fandt selv lidt info i noget gammelt w2k materiale..

Så smid et svar så deler vi i porten... :)
Avatar billede venturer Nybegynder
23. august 2006 - 08:28 #3
For at FRS kan virke skal den vist være AD integreret.
Avatar billede pheen Nybegynder
23. august 2006 - 08:50 #4
Det er den også... Det virkede, satsede lige lidt.. ;)