Avatar billede anderssaugstrup Nybegynder
21. august 2006 - 13:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DNS Fejl hver gang næsten

Hej alle

Jeg sidder her i hedebølgen i Grækenland og får min dag yderligere forværret af at min internet explorer skal have ordre 2-3 gange før den åbner en hvilken som helst hjemmeside.

Før det virker, skriver den: Serveren blev ikke fundet, eller der opstod en DNS-fejl

Kan det være noget på min maskine, eller er det bare ISPens DNS, som skal ses på?

Maskinen er sund og rask - uden virus, addware etc. Ikke bag proxy. Ingen konfiguration ændret mellem ikke-problem og problem.

Jeg har genstartet og genstartet med dsl-forbindelse osv uden resultat.

Desuden harjeg kørt en ipconfig /flushdns på opfordring, og det hjalp ikke.

Kunne der være noget at gøre (en indstilling i Iexplorer måske?)

Hilsen Anders
Avatar billede venturer Nybegynder
21. august 2006 - 13:54 #1
Bruger du en proxy server?
Prøv at sætte maskinen til at bruge en anden DNS server. Se om dét hjælper. (212.10.10.4 er én af Stofanet's DNS servere her i DK)

Prøv evt. at pinge de adresser du forøger at åbne i IE. Hvis du får lange svartider dér er det ikke browser relateret. Så skyldes det sikkert dårligt eller belastet netværk.
Avatar billede anderssaugstrup Nybegynder
21. august 2006 - 14:06 #2
Tak for hjælpen. Jeg ringede til ispen og fik en anden dns og alt virker nu!