Avatar billede jklausen Juniormester
20. august 2006 - 11:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ingen internetforbindelse

Min pc har kørt lidt ustabilt et stykke tid og nu kan jeg slet ikke komme på internettet.

Jeg har 4 maskiner på lokalnetværket, de 3 virker fint.
jeg kan pinge routeren 10.0.0.1
jeg kan pinge de andre maskiner
jeg har tildelt ip manuelt
jeg har genstartet

nogle forslag?
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. august 2006 - 11:49 #1
mangler du at tilføje dns eller gateway?
Avatar billede petersen_f Nybegynder
20. august 2006 - 12:28 #2
Reparer netværksforbindelse ?
Geninstaller / Genopsætning - Hardware / Software
Avatar billede jklausen Juniormester
20. august 2006 - 12:36 #3
dns er 10.0.0.4 (som er min server, virker på de andre 3)
alternativ dns er 10.0.0.1
gateway 10.0.0.1
Avatar billede jklausen Juniormester
20. august 2006 - 12:38 #4
petersen f, har forsøgt reparer netværk.
Mener du geninstallere windows! For det vil jo nok virke men det skulle gerne kunne løses uden den option...
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2006 - 21:23 #5
Sluk for din router i 10 - 15 sekunder, og prøv igen når routeren er færdig med boot.
Avatar billede jklausen Juniormester
20. august 2006 - 21:28 #6
har jeg naturligvis gjort, husk de andre 3 pc'er virker fint!
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2006 - 21:34 #7
selvfølgelig.

Er det trådløst eller kablet ?
Avatar billede jklausen Juniormester
21. august 2006 - 07:20 #8
de kører trådløst.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. august 2006 - 14:08 #9
På den som ke virker kan du deaktivere sikkerhed, og se om den virker uden dette. Gør den dette, vil jeg anbefale at starte forfra med opsætning af den trådløse del på den som ikke virker.
Avatar billede jklausen Juniormester
21. august 2006 - 22:14 #10
al sikkerhed på trådløse net er frakoblet, firewalls er deaktiveret, antivirus deaktiveret. Virker stadig ikke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. august 2006 - 12:53 #11
Såkan du prøve at starte forfra med opsætningen af routeren. Giv den en hardware reset med strøm på routeren. hold knappen inde i 10-15 sekunder. Når routeren er oppe at køre igen, sætter du den op på ny. Vent lidt med sikkerhed indtil du har hul igennem.
Avatar billede jklausen Juniormester
22. august 2006 - 19:29 #12
dragonknight,
routeren virker fint, jeg sidder jo netop og bruger forbindelsen lige nu fra en anden pc.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. august 2006 - 20:58 #13
Det har jeg forstået, men maskinen er ikke på nettet, så derfor kan det kun være routeren eller computeren. Du kan utilsigtet have aktiveret mac filtrering, og er den dårlige ikke listet i filteret, kommer den ikke på nettet.

Du kan koble den kablet til routeren, og virket dette, er det med 99% sikkerhed routeren der er ged i.

Virker det ikke med kablet netkort, så tager vi den derfra, for så er det maskinen der fejler.
Avatar billede jklausen Juniormester
22. august 2006 - 21:45 #14
Ja, det havde jeg glemt at fortælle - selv om jeg sætter kablet til virker det heller ikke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. august 2006 - 22:10 #15
Ok, prøv at giv mig en ipconfig /all

Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter.
Højreklik i dos vinduet og vælg marker alt. Klik i kommentar vinduet her, og tryk CTRL+c. Det skulle kopiere alt i ipconfig /all herind.

Når jeg får den, så kan vi som det første teste netkortet ved nogle ping kommandoer.
Avatar billede jklausen Juniormester
28. august 2006 - 16:39 #16
Jeg gav op og installerede windows fra bunden. Nu virker det hele! Men stadig meget mærkeligt...
Avatar billede jklausen Juniormester
28. august 2006 - 16:40 #17
jeg mener mærkeligt at den opførte sig som den gjorde - nu virker den fint.