Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. august 2006 - 19:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Harddisk kan ikke ses under formatering

Har slettet hele min harddisk med Killdisk. Nu er problemet bare, at når jeg booter på min windows-cd sker der noget mærkeligt.
Den loader først alle drive ol. fra CD'en, men når den spørger mig om jeg vil køre en repair eller installere fra ny, så kan den ikke finde nogen harddisk.
Nogen med en idé til hvordan problemet kan løses? kan poste et billede af skærmen hvis det er..

På forhånd tak!
19. august 2006 - 20:01 #1
... er det en SATA Harddisk ?
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2006 - 20:04 #2
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. august 2006 - 20:04 #3
Jeps. Det er en SATA disk. Men det er på en bærbar. Har aldrig frakoblet disken eller byttet den ud.
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. august 2006 - 20:07 #4
Kan nemlig godt se den hvis jeg hår ind i noget RAID-utility, men under installering af windows kommer teksten:
"Installationsprogrammet fandt ingen harddiske på din computer,

Kontroller at alle harddiske er tændt og korrekt tilsluttet, og at al diskrelateret hardwarekonfiguration er korrekt.
Dette kan betyde, at der skal køres et diagnosticerings- eller installationsprogram fra producenten.

Installationsprogrammet kan ikke fortsætte. Tryk på F3 for at afslutte"
19. august 2006 - 20:16 #5
... som http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm skriver
[Situation 2: SATA disk skal benyttes som "systemdisk"] ->
...
På et tidspunkt under installationen af Windows XP, skriver den i nederste linie at du skal trykke på <F6> for at installere en tredjepartsdriver. Når den gør det, trykker du på <F6> og sætter driverdisketten i diskettedrevet ..
...

Altså du må have en medfølgende CD/Floppy diskette med relevante drivers til din SATA HD ...
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. august 2006 - 20:39 #6
Har tænkt over det, og har prøvet at indsætte den cd der fulgte med, som indeholder alle drivere. Men den kan ikke finde noget.
Prøver at browse cd'en. MEn hvad skal jeg kigge efter?
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. august 2006 - 20:48 #7
KAn det passe at driveren skulle hedde noget med "VIA SATA RAID VT6421" ?
19. august 2006 - 22:33 #8
Prøv...
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
21. august 2006 - 08:10 #9
Jeg kigger lige på det! tak for hjælpen. følger lige op senere!
30. august 2006 - 21:53 #10
Status ?
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
31. august 2006 - 13:38 #11
Hej.. jeg har nu kigget på det, og har fået problemet løst. Jeg prøvede mig frem med slipstream, men uden held. Var dog så heldig at finde frem til en bekendt der havde den omtalte recovery-cd, hvorpå min driver lå.
Så problemet er løst!

Mange tak for hjælpen, har fået indsigt i problemet!
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
31. august 2006 - 13:38 #12
Yeah