Avatar billede rthuls Nybegynder
19. august 2006 - 14:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søgning på konkurrenternes firmanavne

Jeg har en kunde der gerne vil blive listet i søgemaskinerne, når der søges på konkurrenternes firmanavne.

Hvad er reglerne på det område? Personligt synes jeg jo at det lyder meget uetisk, men er det ulovligt?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
19. august 2006 - 14:29 #1
skal ikke kunne sige om det er lovligt eller ikke lovligt. uetisk er det ihvertfald.

Men!!..

Hvis du f.eks tilføjer en masse søgeord i dine meta tags som ikke har noget med siden at gøre er der mange søgemaskiner der vil straffe dig, så siden bliver endnu sværre at finde.. så meget dårlig ide
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2006 - 14:49 #2
Det er der da intet problem i. Dt gøres på følgende måde:

Han laven nogle sider på sit website der handler om hver enkelt konkurrent. Siden er optimeret til konkurrenternes navne og indeholder en god beskrivelse at dem (hvordan du optimerer til disse navne kan du læse i de artikler der er skrevet har på eksperten om søgemaskineoptimering)

Herefter sørger han for at skaffe gode og relevante links til sit web site. Han skal skaffe flere end konkurrenterne.

Før han begynder på dette er der dog nogle ting han bør overveje.

- søger folk faktisk på konkurrenternes firmanavne. Hvis dette er tilfælder skulle han måske hellere ofre tid og ressourcer på at brande sit eget navn, så folk søger på det i stedet.

- Måske er det ikke smart at optimerer til konkurrentenavne på sit web site, da det jo implicit er en slags reklame for konkurrenten

Der er et alternetiv, nemli at anvende avancerede teknikker som f.eks. cloaking. Man skal vide at dette indebære en vis risiko, især hvis den der laver det ikke helt har styr på det. Jeg cloaker aldrig, jeg er ikke dygtig nok til at gøre det overbevisende og sikkert.
Avatar billede rthuls Nybegynder
19. august 2006 - 16:04 #3
Tak for de gode kommentarer.
mcgoat, hvis du vil have point, så lig et svar.