Avatar billede http Nybegynder
18. august 2006 - 11:34 Der er 11 kommentarer

Acronis True Image Server boot CD kan ikke se min 100GB disk

Jeg skal have clonet indholdet fra min T42´s interne disk til en ny 100GB disk, en 7K100 fra Hitachi. Jeg har placeret den nye disk i et 2,5" hard disk kabinet med USB interface. Når min computer er startet kan den sagtens se disken, men dette er ikke muligt fra når jeg booter med True Image Server CDén. Kan man opdatere den med nye frivere?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. august 2006 - 00:29 #1
Jeg mener ikke, der findes nye drivere, disken skulle indholde alt hvad der er
nødvendigt. Jeg har selv True image 9, og der er ingen problemer med at at USB
disken. Problemet må være et andet. Er det den nye True image 9.1 server, du har?
Avatar billede azrael Nybegynder
19. august 2006 - 16:26 #2
Kunne det tænkes at have noget at gøre med, at du anvender server versionen? Nu ved jeg ikke præcis hvilken server version du har (Acronis laver flere), men prøv at kigge på dette sammenligningsskema: http://eu.acronis.com/enterprise/products/ATISWin/comparison.html
Avatar billede off-line Nybegynder
19. august 2006 - 17:00 #3
Jeg har, i nat, haft Workstation 9.1 installeret. Lavede en bootdisk, og der var ingen problemer, med at se USB drevet. Men drevene havde skiftet bogstav, så man må
åbne og se, hvad de indeholder. Workstation var en trial, men bootdisken, som kunne
boote både med Workstation, Disk director og OS selector, fungerer jo alligevel.
Et minus var dog, at installationen af workstation ødelagde min installation af
True image 9 home, men den skade kunne jo rettes.
Så jeg kan anbefale, at nedtage Workstation, da den har en bootdisk som fungerer.
Men det mener jeg nu også, at serverversionen skal kunne.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. august 2006 - 16:32 #4
Fandt du ud af noget?
Avatar billede http Nybegynder
29. august 2006 - 09:02 #5
Jeg har installeret True Image Workstation på min T42: http://www.acronis.com/homecomputing/download/trueimage/ Jeg starter en cloning, giver ok til at partitionen på 100GB disken skal slettes. Der kommer besked om at det er nødvendigt med en reboot, derefter kommer der flg. vindue: "Locking partition C:", derefter "Operation has been cancelled" [ok]. Min T42 genstarter, den booter, kommer op med et True Image vindue: "Analyzing partition ... 100%" derefter: "error: disk not found, press any key to reboot Your computer". Præcist det samme oplevede jeg med server versionen. Jeg har en ide om at fejlen kommer af at True Image ikke kan se den eksterne disk (som jo er placeret i en 2,5" harddisk kabinet".
Avatar billede off-line Nybegynder
29. august 2006 - 10:55 #6
Jeg tror du har ret, så vidt jeg husker, har jeg oplevet det samme med home9.
Jeg har lige tjekket home9. og både den og Disk director suite 10 kan i windows
se alle mine diske, dvs. + slavedisk og USB disk. Men det er jo ikke en garanti,
for at det kører i praksis. I din situation, ville jeg prøve med Disk director
suite 10, fordi du kan gøre det gtatis, og fordi den er anderledes.
Avatar billede http Nybegynder
29. august 2006 - 12:14 #7
Jeg har installeret Disk Director Site, og den fungerer lige indtil man kan vælge "apply" det er nødvendig at købe licens for at bruge den funktion.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. august 2006 - 12:26 #8
Hvis du har en mail adresse, har jeg et forslag.
Avatar billede http Nybegynder
29. august 2006 - 12:29 #9
hellesoe_helge@hotmail.com
Avatar billede off-line Nybegynder
29. august 2006 - 13:24 #10
Jeg ved ikke om du fik min sidste mail, men jeg må gå nu. Hvis jeg kan, vil jeg
gerne hjælpe, senere på dagen.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. august 2006 - 15:58 #11
Jeg er tilbage, fandt du ud af noget?