Avatar billede psammatichos Nybegynder
18. august 2006 - 11:03 Der er 2 kommentarer

Importere kontaktliste til ny e-mail og et lille tillæg

Hej.
Da jeg er lidt træt af at logge på Messenger med min gamle hotmail-adresse, vil jeg høre, om man ikke kan logge på med sin gmail-adresse og importere sine gamle kontakter over på den nye log-in? Og i så fald hvordan gør man?
Desuden har jeg for nyligt opgraderet til den nye Live Messenger 8.0; er det ikke muligt at kunne se sine kontakters contact cards i kontaktlisten fremfor kun i samtalevinduerne? Det kunne man i hvert fald i Messenger 7.5...
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
18. august 2006 - 11:12 #1
Du vælger bare "Kontaktpersoner" -> "Gem kontaktpersoner til onlinemeddelser.."

Læg filen et sted hvor du kan finde den igen..! :p

Derefter opretter du en ny msn-konto med din nye g-mail adresse og så vælger du igen "Kontaktperoner" -> "Impoter kontaktpersoner til onlinemeddelser.."

Vedr. dit sidste spørgsmål, så virker det fint hos mig, når jeg trykker på den lille msn-figur ud for mine kontaktpersoner.
Avatar billede psammatichos Nybegynder
18. august 2006 - 11:28 #2
Ok, jeg har nu gemt mine kontaktpersoner, klar til at blive importeret. Men det ser ikke ud til, at man kan oprette en msn-konto med gmail..? Når jeg vil tilmelde mig Windows Live ID, kan man kun vælge hotmail. Gør jeg det forkert, eller kan man slet ikke bruge andet end hotmail til Live Messenger?
Angående det lille spørgsmål: Det er rigtigt, at man kan se billedet, når man trykker på msn-figuren, men i den gamle version var der kontakternes billed i stedet for et msn-ikon. Kan man ikke få den til det mere? (Det er ikke så vigtigt, jeg kunne bare bedre lide det på den gamle måde).