Avatar billede torben_beo Nybegynder
18. august 2006 - 10:06 Der er 6 kommentarer

Password kompleksitet

Hej
Når man enabler password complexity på en windows 2003 som er domæne controller, er det default sat op hvordan passwordet skal være.. antal tegn store og små bogstaver osv..
hvor kan man sætte den politik, for jeg syntes det er lidt for skrappe krav der sættes default
Men vil på den anden side godt undgå at brugerne bare kan vælge 1234 som password
Avatar billede daquar Nybegynder
18. august 2006 - 10:15 #1
Avatar billede daquar Nybegynder
18. august 2006 - 10:19 #2
Rettelse: Det ser ikke ud til at det du vil er muligt, med mindre man bruger et eller andet 3. parts software. Reglerne er vist ret faste, og den eneste mulighed er at deaktivere dem helt.
Avatar billede torben_beo Nybegynder
18. august 2006 - 10:28 #3
tja.. den beskriver kun hvordan du kan aktivere og deaktiver det, ikke hvordan du definere det...
Avatar billede torben_beo Nybegynder
18. august 2006 - 10:30 #4
hmm...træls.. det kan da ikke passe... hvorfor er det lige man kalder det en administrator accont, når nu man ikke har fuld rettighed over det hele alligevel *GG*
Avatar billede miqe Nybegynder
18. august 2006 - 10:47 #5
Når du bruger et Mikroblød produkt er der en ting man altid skal vide:
"Mikroblød ved alting bedre end dig"
Sagt på en anden måde, er deres systemer i høj grad bygget op efter hvordan de vil have dig til og bruge dem.
I Unix verdenen er holdningen en anden.
Her laves mange systemer efter brugernes mange forskellige behov for brugerkonfigurabilitet.
Den største bagside ved Unix er dog at man i højere grad behøver at sætte sig ind i hvad man laver i modsætning til Mikrobløds point&click, og dette kan være ret tidsforbrugende.
Avatar billede torben_beo Nybegynder
18. august 2006 - 11:03 #6
nå men hvor alting er.. der jo kun en ting at gøre, nemlig at lade Bill Gates bestemme her... *G*
Daguar hvis du ligger et svar vil pointene gå til dig for de forsøg trods alt :-)