Avatar billede hojben Novice
17. august 2006 - 21:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Når serveren er nede kan ingen komme på net

Hjemme sidder jeg selv med Windows 2003 Server. Kæresten og ungerne sidder på hver deres windows XP. Alle er forbundet til en switch som igen er forbundet med en router. Ingen af arbejdsstationerne er sat til at logge på serveren og er konfigureret til at gå direkte på nettet gennem routeren.

Problemet er at hvis serveren går ned (eller hvis resetknappen har sat sig fast!!!) og ikke kommer op igen er der ingen af de andre pc'ere som kan komme på nettet. Jo i ca 30 sekunder hvorefter de bliver smidt af.

Er der nogen der har guldkornet?
Avatar billede bimmer17 Nybegynder
18. august 2006 - 23:59 #1
har du sat 2003 serveren til at være DHCP server? Hvad med DNS har du sat den op i 2003 eller bruger du DNS fra din internet udbyder. Du skriver ikke noget om hvad for roller du kører med på 2003 serveren.

Lige en anden ting, hvorfor kører du ikke med xp til hjemmebrug, da den jo er noget mere velegnet til dette.
Avatar billede hojben Novice
19. august 2006 - 08:42 #2
dhcp via router, ingen dns kun ekstern, ingen roller.

komplet ligegyldigt spørgsmål men der køres mail og www server på den, hvilket gør at en alm. xp ikke kan bruges.
Avatar billede hojben Novice
23. september 2006 - 12:27 #3
lukker selv om problemet stadig eksisterer..