Avatar billede debuur Nybegynder
17. august 2006 - 19:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC vil kun starte hver 2. gang

Hej

Jeg har et irriterende problem - min pc vil kun starte hver 2. gang - jeg har testet min psu og den kører fint i en anden pc.

Nogle der kan forklare hvad der er galt og hvad jeg gør for at løse problemet ?

Når min pc starter viser den at min cpu er en amd athlon 2200 - men det er forkert jeg har en AMD 3000+ Barton  cpu (hvordan får jeg det ændret inde i bios.

Her er lidt oplysninger om min pc
CPU = AMD 3000+
mb = ASROCK k7s8xe+
hd = ide ata maxtor 20gb
gfx = albatron fx 5600 xt
1024 ddr ram
win xp pro med sp 2
avast antivirus
Avatar billede roxydk Nybegynder
18. august 2006 - 09:22 #1
Har du prøvet at opdatere din Bios? Hvilken version af Bios er der på din maskine lige nu? Kan se inde på AsRock's hjemmeside for dit bundkort, at den seneste Bios version de har frigivet understøtter den cpu du har i din maskine.
Avatar billede roxydk Nybegynder
18. august 2006 - 09:23 #2
Glemte lige at smide linket til hjemmesiden, det får du her http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=K7S8XE%2b
Avatar billede debuur Nybegynder
18. august 2006 - 23:31 #3
bios version er 1.90 og den skulle faktisk understøtte min cpu - men måske skulle jeg prøve at resete bios ?
Avatar billede roxydk Nybegynder
19. august 2006 - 07:41 #4
Den seneste version af Bios er version 2.00 og den understøtter med garanti din cpu, ifølge Asrock's hjemmeside. Prøv at opdatere din Bios til den nyeste version.
Avatar billede debuur Nybegynder
20. august 2006 - 13:00 #5
okay - jeg prøver det lige af en af dagene - vender lige tilbage når det er afprøvet
Avatar billede roxydk Nybegynder
31. august 2006 - 17:36 #6
Har du fået det afprøvet?
Avatar billede debuur Nybegynder
22. september 2006 - 05:11 #7
har prøvet men uden effekt finder stadig ikke den rigtige cpu hastighed og jeg skal stadig starte 2 gange - luker spørgsmålet